۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پیش‌رو/ بازار تحت تاثیر نوسانات ارز

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 500439
پیش بینی قیمت طلا در روزهای پیش‌رو/ بازار تحت تاثیر نوسانات ارز

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت طلا فقط متاثر از رشد نرخ ارز افزایش یافته و عامل تقاضا و اونس در این روند نقشی نداشته‌اند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: امروز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس طلا، قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است.

به گفته این فعال بازار طلا، تقاضا هم در بازار تغییری نکرده و همچنان مصنوعات طلا و سکه خریداری ندارد، همین موضوع باعث شده حباب سکه روی ۳۵۰هزار تومان ثابت بماند.

کشتی‌آرای درباره روند قیمت‌ها در روزهای آینده بیان کرد: اگرچه اونس جهانی یکی از عوامل تاثیرگذار بر تغییر قیمت طلا است اما بازار بیشتر تحت فرمان نرخ ارز حرکت می‎‌کند، بنابراین تا زمانی که بازار ارز به آرامش نرسد و همچنان نرخ دلار افزایش یابد، روند صعودی طلا و سکه هم متوقف نخواهد شد و این نوسانات قیمت رکود بازار را تشدید خواهد کرد.

سکه ۲۲۰هزار تومان گران شد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار تهران قیمت سکه امامی با ۲۲۰هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون و ۷۲۰ و سکه طرح قدیم نیز با رشد ۲۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۵۹۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار با حدود ۱۰هزار تومان افزایش یک میلیون و ۶۱هزار تومان است.