۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر دی ماه/ احتمال بالای ورود سکه به کانال ۹میلیون تومان

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 498462
پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر دی ماه/ احتمال بالای ورود سکه به کانال ۹میلیون تومان

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا گفت: با این روند سکه به کانال ۹میلیون تومان هم خواهد رسید.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا در اولین روز هفته اظهار کرد: امروز هم قیمت طلا و سکه همپای ریزش نرخ ارز و اونس جهانی، کاهش یافته به طوریکه سکه حدود ۴۰۰هزار و طلا ۳۰هزار تومان نسبت به آخرین قیمت هفته پیش ارزان شده است.

او اضافه کر: این کاهش قیمت درحالی رخ داده که حجم داد‌و‌ستد‌ها به شدت کاهش یافته و افرادی که به عنوان سرمایه‌گذار به این بازار ورود کرده بودند، حالا با احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها فروشنده شده‌اند.

به گفته کشتی‌آرای، در نتیجه افت شدید تقاضا حباب سکه به ۳۸۰هزار تومان کاهش یافته، درحالیکه طی هفته‌های گذشته به ۷۰۰هزار تومان هم رسیده بود.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی روند قیمت‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه اونس جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفته و درمورد بازار ارز هم پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه ریزش نرخ دلار است و از طرفی رییس‌جمهور هم از افت نرخ دلار تا ۱۵هزار تومان در صورت آزادسازی منابع ارزی خبر داده، طلا و سکه همچنان ارزان خواهد شد و با این روند احتمال ورود سکه به کانال ۹میلیون تومان بالا است.

قیمت طلا و سکه ۲۷دی ماه۹۹

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌ها امروز گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۳:۳۰) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۲۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او افزود: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلا هم به چهار میلیون و ۴۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۵هزار تومان رسید.