۰ نفر

شورای جهانی طلا اعلام کرد؛

افزایش تقاضای جهانی طلا با بهبود بازارهای نوظهور

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۱۲
کد خبر: 498357
افزایش تقاضای جهانی طلا با بهبود بازارهای نوظهور

بر اساس گزارشی از شورای جهانی طلا (WGC)، بهبود اقتصادی در بازارهای نوظهور از تقاضای جهانی برای طلا در سال۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش تاس، بر اساس گزارشی از شورای جهانی طلا (WGC)، بهبود اقتصادی در بازارهای نوظهور از تقاضای جهانی برای طلا در سال 2021 پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شورای جهانی طلا همچنین پیش بینی کرد که تولید طلا نیز ممکن است پس از کاهش در سال 2020 افزایش یابد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاری در طلا به خوبی پشتیبانی خواهد شد در حالی که مصرف جهانی طلا باید از بهبود اقتصادی مداوم به ویژه در بازارهای در حال ظهور بهره مند شود.

شورای جهانی طلا گفت: سرمایه گذاری در طلا به نرخ بهره و تورم واکنش نشان خواهد داد. علاوه بر این، تقاضای بانک های مرکزی برای طلا همچنان ادامه خواهد داشت چرا که آنها طلا را همچنان در ذخایر بین المللی خود قرار می دهند ، که این امر همراه با نرخ بهره بانکی پایین، جذابیت طلا را حفظ می کند.

شورای جهانی طلا همچنین تاکید کرد که طلا به یکی از سودآورترین دارایی های اصلی در سال 2020 تبدیل شده است و انتظار می رود تولید طلا در سال جاری پس از کاهش در سال 2020 افزایش یابد.