۰ نفر

در طول هفته‌ای که گذشت؛

ریزش قیمت سکه و طلا بی‌توجه به ثبات اونس جهانی

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۸
کد خبر: 498340
ریزش قیمت سکه و طلا بی‌توجه به ثبات اونس جهانی

طبق اعلام یک عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر، علیرغم ثبات قیمتی هر اونس جهانی در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته، به دلیل کاهش نرخ ارز، در بازار سکه و طلا نیز ریزش قیمت‌ دیده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایوب اکبری‌پور در تشریح وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، با بیان اینکه در طول هفته نوسانات قیمتی وجود داشته اما در انتهای هفته نسبت به اولین روز هفته، ثبات قیمتی در قیمت اونس جهانی دیده می‌شود؛ اظهار کرد: از جهت پارامتر موثر خارجی که آخرین قیمت ثبت شده برای اونس جهانی همان ۱۸۵۰ دلاری است که در ابتدای هفته بود. از سوی دیگر در عین ثبات قیمت اونس جهانی، ریزش نرخ ارز در کشور طی هفته اخیر ایجاد شد که به نسبت بر روی قیمت سکه، طلا و سایر اقلام فلزی داخلی تاثیر گذاشته است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بنابراین اینطور می‌توان گفت در هفته‌ای که گذشت، از  نظر بازار جهانی، اونس جهانی ثبات قیمتی را تجربه کرده اما در بازار داخلی، افت نرخ ارز، سبب ریزش قیمت سکه و طلا شده است بدین صورت که هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به ابتدای هفته ۵۸ هزار تومان و هر قطعه سکه ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. در مجموع در پایان هفته، آرامش در بازار سکه و طلای داخلی با افت قیمت‌ها نسبت به آغاز هفته همراه شده است.

وی تاکید کرد: افت تقاضا نیز در بازار دیده می‌شود؛ چراکه باتوجه به اینکه ثبات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت سکه و طلا خواهد داشت، مردم منتظر هستد تا قیمت ارز نیز به یک ثبات کامل برسد و سپس اقدام به خرید کنند.

اکبری‌پور در رابطه با تغییرات قیمتی در طول هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها، گفت: هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به ابتدای هفته ۶۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. همچنین سکه تمام طرح قدیم نیز از نزدیک ۱۱ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید. در حال حاضر حباب سکه نیز برای هر قطعه سکه مابین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در پایان هفته هر قطعه نیم سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی، پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز با حدود ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در حال حال حاضر دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد.  

وی اظهار کرد: همچنین هر مثقال طلا با افت ۲۵۰ هزار تومانی، چهار میلیون و ۵۴۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار  نیز با کاهش حدودا ۵۸ هزار تومانی نسبت به آغاز هفته، به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.