۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی دی ماه/ سکه ۴۰۰هزار تومان ارزان شد

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبر: 498101
پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی دی ماه/ سکه ۴۰۰هزار تومان ارزان شد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از افت نرخ ارز و اونس جهانی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده هم قیمت طلا و سکه ارزان‌تر شود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش مجدد قیمت طلا و سکه اظهار کرد: امروز ارزش اونس جهانی نسبت به روز گذشته حدود ۲۰دلار کاهش یافته و روند بازار ارز هم نزولی است، از طرفی تقاضایی هم در بازار وجود ندارد و این عوامل باعث شده قیمت طلا و سکه ارزان‌تر شود.

به گفته کشتی‌آرای، قیمت طلا در مقایسه با دیروز حدود ۳۵هزار، سکه امامی ۳۰۰هزار و طرح قدیم ۴۰۰هزار تومان ارزان شده است.

وی درباره وضعیت تقاضا تصریح کرد: تقاضا همچنان برای خرید طلا و سکه پایین بوده و به دلیل ریزش قیمت‌ها کسی ریسک خرید و فروش را قبول نمی‌کند، این موضوع باعث شده حباب سکه به ۲۷۰هزار تومان برسد.

او همچنین با پیش‌بینی روند آینده قیمت‌ها بیان کرد: اگر هفته آینده هم اونس جهانی و دلار بر مدار کاهشی حرکت کنند، قیمت طلا و سکه ارزان‌تر خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۲۵دی ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار تهران در ساعت (۱۴:۴۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۷۰هزار تومان رسید؛ هر مثقال طلا هم با قیمت چهار میلیون و ۵۲۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۴۳هزار تومان معامله‌ می‌شود.