۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده/ تاثیر تحولات سیاسی آمریکا بر بازار ارز

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
کد خبر: 496301
پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده/ تاثیر تحولات سیاسی آمریکا بر بازار ارز

روند بازار ارز پس از سه روز صعودی از دیروز در نتیجه کاهش تنش‌های سیاسی در آمریکا و به هدف نرسیدن جوسازی نوسان‌گیران متضرر، وارد مدار کاهشی شد به طوریکه قیمت دلار و یورو حدود ۶۰۰تومان افت کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز دلار در بازار آزاد با ۳۰۰تومان کاهش نسبت به دیروز به نیمه کانال ۲۵هزار تومان و یورو هم با افت ۴۰۰تومانی به ۳۱۱۰۰تومان رسید؛ صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار را با ۱۰۰تومان کاهش، ۲۵۷۵۰ و یورو را بدون تغییر ۳۱۷۵۰تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها هم قیمت فروش دلار را ۱۰۰تومان پایین آوردند و به ۲۵۵۰۰رساندند و یورو هم امروز با قیمت ۳۱۴۰۰تومان فروخته می‌شد؛ این روند نزولی درحالی رخ داد که تا دو روز پیش دلار دوباره از کانال ۲۶هزار تومان عبور کرد و انتظار بیشتر معامله‌گران بر ادامه روند صعودی بازار ارز بود.

اما جوسازی نوسان‌گیران متضرر از کاهش نرخ ارز نتیجه نداد و روند قیمت دلار برخلاف انتظار کاهشی شد؛ تحلیلگران اظهار کرده‌اند که دلیل اصلی کاهش نرخ ارز از روز گذشته تا کنون، تاثیر کاهش تنش‌های سیاسی در آمریکا با تایید رسمی ریاست جمهوری بایدن بوده است.

از طرفی مجددا با آغاز روند نزولی بازار ارز و عدم موفقیت نوسان‌گیران برای افزایش قیمت دلار به رقم‌های بالاتر، بسیاری از دارندگان ارز آمریکایی برای جلوگیری از زیان بیشتر شروع به فروش دلار‌‌های خود با نرخ‌ فعلی کرده و در نتیجه افزایش عرضه، روند افت نرخ ارز سرعت گرفت.

به گفته یک فعال بازار ارز، با تایید رسمی بایدن به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا مجددا پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها و مذاکره بین ایران و آمریکا و درنتیجه، آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده ایران در برخی کشور‌ها قوت گرفته و انتظار می‌رود همچنان شاهد کاهش نرخ ارز در روز‌های آینده باشیم.