۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸دی ماه/ تغییر جهت بازار ارز در پایان هفته

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴
کد خبر: 496078
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸دی ماه/ تغییر جهت بازار ارز در پایان هفته

امروز روند بازار ارز برخلاف دو روز گذشته و دور از انتظار معامله‌گران نزولی شد و قیمت دلار و یورو نسبت به دیروز ۲۰۰تومان کاهش یافت که تحلیلگران دلیل عمده این تغییر جهت بازار را نبود تقاضای کافی برای بالا نگه‌داشتن نرخ ارز و تخلیه تنش اخبار سیاسی عنوان کرده‌اند.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ درحالیکه روز گذشته دلار از مرز 26هزار تومان عبور کرده بود و انتظار می‌رفت روند صعودی بازار ارز ادامه داشته باشد، اما امروز قیمت دلار در بازار آزاد با 100تومان کاهش مجددا به کانال 25هزار تومان بازگشت و اولین نرخ آن 25950تومان اعلام شد و یورو همچنان در نرخ 31700تومان ثابت مانده بود.

صرافی‌ملی امروز قیمت فروش دلار را بدون تغییر نسبت به روز گذشته 25900 و یورو را با افزایش 30تومانی، 31800تومان اعلام کرد، همچنین در صرافی‌ها نرخ فروش دلار با 100تومان رشد قیمت به 25650 و یورو به 31300تومان رسید.

اما افت قیمت‌ها در بازار ارز تا همین حد متوقف نشد به طوریکه بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده، قیمت دلار در بازار آزاد به 25850 و یورو به 31500تومان کاهش یافت و صرافی‌ملی هم قیمت‌ها را 50تومان پایین آورد و به این ترتیب دلار در این بازار با نرخ 25850 و یورو 31750تومان به کار خود پایان داد و صرافی‌ها هم نرخ را در طول روز تغییر ندادند.

همانطور که روز گذشته گفته شد افزایش نرخ حواله درهم به بالای 7200تومان، انتشار برخی اخبار سیاسی تنش‌زا در ارتباط با انتخابات آمریکا و تلاش معامله‌گران برای فروش ارز‌هایشان با نرخ‌های بالاتر برای جبران زیان ناشی از کاهش نرخ ارز، عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت دلار طی دو روز گذشته بود.

اما به گفته تحلیلگران آنچه باعث تغییر رفتار بازار و کاهش نرخ ارز در معاملات امروز شده، نبود تقاضا برای خرید و عدم موفقیت نوسان‌گیران در جوسازی‌ برای صعود دوباره قیمت دلار بوده است؛ البته لازم به ذکر است که همچنان برخی از کانال‌های تلگرامی با تکیه بر برخی اخبار سیاسی از جمله آغاز غنی‌سازی 20 درصدی ایران و توقیف یک نفتکش کره‌ای سعی در ایجاد تنش‌های سیاسی و افزایش دوباره نرخ ارز به رقم‌های دو ماه گذشته دارند.

این درحالیست که همچنان جو مثبت کاهش تحریم‌ها و احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور جدید این کشور حتی با وجود برخی اخبار منفی منتشر شده در این رابطه طی روزهای اخیر، در بازار ارز احساس می‌شود و هنوز بسیاری از معامله‌گران بزرگ با پیش‌بینی چنین آینده‌ای برای روابط دو کشور ریسک ورود دوباره به بازار ارز را قبول نکرده و کماکان در نقش نظاره‌گر قرار دارند.

بر این اساس امروز با تغییر دوباره بازار ارز و با تکیه بر موارد گفته شده، تحلیلگران بر این باورند که بازار ارز هفته سوم دی ماه را نزولی به پایان خواهد رساند و مجددا دلار به نرخ دو روز گذشته یعنی بین 25600 تا 25700تومان که طی سه هفته در همین نرخ ثابت مانده بود بازخواهد گشت.