۰ نفر

در اولین روز تجارت انگلیس بدون اروپا؛

پوند در مقابل یورو تضعیف شد

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۲
کد خبر: 495509
پوند در مقابل یورو تضعیف شد

در اولین روز تجارت انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا، پوند در مقابل یورو تضعیف شد.

به گزارش رویترز، در اولین روز تجارت انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا، پوند در مقابل یورو تضعیف شد، در حالی که هشدارها درباره اقدامات تعطیلی در انگلیس بیش از تسویه حساب در مورد توافق تجاری لحظه آخری برگزیت بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، پوند در برابر دلار تقویت شد، حتی برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ در معاملات اولیه لندن، برای مدت کوتاهی حتی بالاتر از ۱.۳۷ دلار رفت، اما این حرکت بیشتر ناشی از ضعف دلار بود تا قدرت ویژه پوند.

در روز دوشنبه، پوند در مقایسه با دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۶۹۵ دلار رسید، و در ادامه این روند صعودی ۲.۵ درصد در ماه دسامبر افزایش یافته است.

اما در مقابل یورو، قیمت آن در۸۹.۸۱ تغییر کرد و ۰.۵ درصد در روز کاهش داشت.

پوند پس از توافق تجاری برگزیت در ۲۴ دسامبر، که مقرراتی برای شیلات، کشاورزی و سایر صنایع بود، در برابر دلار و یورو تقویت شده بود.

اگرچه این توافق بخش مالی انگلیس را شامل نمی شود، اما با تمدید به شرکت کنندگان در بازار انگلیس اجازه می دهد تا مارس ۲۰۲۱ از سیستم عامل های اتحادیه اروپا برای مبادله تجاری استفاده کنند، اقدامی که روز پنجشنبه به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال اعلام شد.

اما موارد ابتلای COVID-19 در انگلیس رکورد زده است. روز یکشنبه نخست وزیر بوریس جانسون گفت احتمالاً محدودیت های تعطیلی سختگیرانه تری در راه است. روز دوشنبه وزیر بهداشت انگلیس گفت که هیچ چیز منتفی نیست.

روند صعودی پوند پس از توافق تجاری برگزیت ناامیدکننده محدود بود، اما در چند روز آینده این توافق دامنه بیشتری برای سود دارد در حالی که معامله گران موقعیت خود را پس از بازگشت از تعطیلات تنظیم می کنند.

برای فعالان بازار با چشم انداز بلند مدت نگرانی مبنی بر اینکه برگزیت می تواند آغاز کاهش مجدد اقتصادی در انگلیس باشد، بیشتر وجود دارد.

در روزهای گذشته نوسانات پوند-دلار با سررسید یک ماهه و سه ماهه در ماه دسامبر افزایش یافت و سپس با توافق برگزیت سقوط کرد، مجدداً افزایش یافته است و این نشان می دهد که معامله گران هنوز انتظار نوسان قیمت را دارند.

فعالان بازار تا ماه می ۲۰۲۱ در انگلیس نرخ های منفی می گیرند.