۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای تعطیلی بازارهای جهانی/ طلا و سکه اندکی گران شد

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 495038
پیش بینی قیمت طلا در روزهای تعطیلی بازارهای جهانی/ طلا و سکه اندکی گران شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ها دربازار طلا گفت: امروز قیمت طلا و سکه متاثر از تغییر جزیی نرخ ارز در معاملات اول صبح، به رغم تعطیلی بازارهای جهانی با اندکی افزایش روبه رو شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: امروز قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته، این درحالیست که بازارهای جهانی تعطیل بوده اما در بازار داخلی شاهد رشد جزیی نرخ ارز بودیم.

به گفته محمدولی، قیمت طلا نسبت به دیروز حدود دو هزار تومان و سکه امامی 50هزار تومان گران شده اما ارزش انواع دیگر سکه همچنان ثابت است.

وی همچنین درباره وضعیت تقاضا گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه هم تغییری نکرده و با وجود تثبیت قیمت‌ها مردم فعلا نظاره‌گر بازار هستند؛ عده‌ای منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها بوده و دست از خرید کشیده‌اند و عده‌ای دیگر با انتظار رشد مجدد از فروش طلا و سکه صرف نظر کرده‌اند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و تغییرات جزیی آن طی حدود پنج هفته گذشته اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که قیمت طلا و سکه در روزهای آینده با افزایش یا کاهش قابل توجهی روبه‌رو نشود چراکه فعلا بازارهای جهانی تعطیل بوده و برای نرخ ارز هم انتظار تحرک چندانی نمی‌رود؛ البته ادامه ثبات قیمت‌ها منوط به پایدار بودن شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی است و درصورت بروز هر اتفاقی قیمت طلا و سکه هم متناسب با آن گران یا ارزان خواهد شد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 14دی ماه99

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (12:00) قیمت سکه امامی به 11میلیون و 800هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم در قیمت 11میلیون و 400هزار تومان ثابت است.

او افزود: نیم سکه با قیمت شش میلیون و 240، ربع سکه چهار میلیون و 140 و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و 330هزار تومان معامله می‌شود؛ ارزش هر گرم طلای 18عیار هم در بازار امروز به یک میلیون و 154هزار و هر مثقال طلا به پنج میلیون تومان رسید.