۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳دی ماه/ بررسی روند بازار در هفته‌ای که گذشت

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبر: 494594
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳دی ماه/ بررسی روند بازار در هفته‌ای که گذشت

طی هفته گذشته قیمت طلا تقریبا ثابت ماند اما سکه ۲۵۰هزار تومان ارزان شد و در کل می‌توان گفت بازار روند آرامی را سپری کرد؛ حالا با توجه به مسیری که بازار طلا طی حدود یک ماه و نیم گذشته در پیش گرفته پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده و نوسان چندانی در انتظار آن نیست.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ در اولین روز از معاملات هفته گذشته طلا با قیمت یک میلیون و ۱۵۰هزار و سکه ۱۲میلیون تومان آغاز به کار کرد و در طول هفته هم بالاترین قیمت ثبت شده برای طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۱۵۵هزار و سکه ۱۲میلیون و ۵۰هزار تومان بوده است.

نهایتا در آخرین روز هفته بهای طلا به گرمی یک میلیون و ۱۵۳هزار و سکه به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید و قیمت انواع دیگر سکه تقریبا ثابت ماند؛ این هفته نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۴۰، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شد.

در همین رابطه ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در طول هفته‌ گذشته ارزش اونس جهانی حدود ۲۰دلار افزایش یافت و دلار هم حدود ۲۰۰تومان نوسان داشت اما در بازار طلا قیمت‌ها چندان تغییری نکرد.

او افزود: البته چند هفته‌ای است که آرامش در بازار طلا حکمفرما شده و شاهد تغییرات چندانی در قیمت طلا و سکه نیستیم، اما با وجود ثبات قیمت طلا و سکه وضعیت تقاضا همچون گذشته بوده و افزایش نیافته؛ ضمن اینکه در ایام فاطمیه هم هستیم و این موضوع هم افت تقاضا برای خرید طلا و سکه را تشدید کرده است.

به گفته محمدولی، کاهش سطح تقاضا باعث شده حباب سکه طی این هفته به پایین‌ترین حد ممکن یعنی به ۵۰۰هزار تومان برسد درحالیکه در هفته‌های پیش حباب بالای یک میلیون تومان هم داشته‌ایم.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای بازار فردا ۱۳دی ماه بیان کرد: به نظر می‌رسد ثبات قیمت طلا و سکه ادامه‌دار باشد و برای فردا هم شاهد تغییر چندانی در قیمت‌های بازار نباشیم.