۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت‌ها برای آخرین روز معاملات هفته اول دی/ طلا ثابت ماند و دلار اندکی گران شد

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
کد خبر: 492055
پیش بینی قیمت‌ها برای آخرین روز معاملات هفته اول دی/ طلا ثابت ماند و دلار اندکی گران شد

امروز در بازار‌های طلا و ارز شاهد نوسان چندانی نبودیم؛ در آخرین ساعت معاملات، طلا و سکه بعد از کاهش جزیی مجددا افزایش یافت و دوباره به قیمت دیروز بازگشت اما نرخ دلار و یورو اندکی گران شد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بازار طلا و ارز امروز نوسان چندانی را تجربه نکرد به طوریکه طلا امروز حدود ۱۰هزار و سکه ۵۰هزار تومان ارزان شد اما در نهایت به قیمت روز قبل بازگشت و در بازار ارز هم نرخ دلار و یورو در مقایسه با دیروز ۱۰۰تومان گران شد.

طلا بازار امروز را با قیمت یک میلیون و ۱۳۷هزار تومان آغاز کرد و در معاملات ظهر به یک میلیون و ۱۲۸هزار تومان کاهش یافت اما با تغییر جهت بازار مجددا افزایش یافت و در نهایت به گرمی یک میلیون و ۱۳۹هزار تومان رسید.

سکه هم در جریان معاملات ابتدایی امروز ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان بود که در میانه روز ۱۰۰هزار تومان کاهش یافت، ولی طبق آخرین قیمت اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران ارزش آن تا ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان بالا رفته است.

سکه بهار آزادی هم در جریان کاهش قیمت‌ها از ۱۱میلیون و ۳۰۰ به ۱۱میلیون و ۲۰۰رسید و در آخر با قیمت ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت نیم سکه هم در پایان معاملات امروز به شش میلیون و ۳۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی به به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

پیش‌‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به روند نزولی بهای اونس جهانی، در صورت ثبات و یا کاهش نرخ ارز قیمت طلا و سکه ارزان شود؛ البته به گفته فعالان بازار طلا قیمت‌ها به ثبات رسیده و جو بازار طلا آرام است.

دلار و یورو ۱۰۰تومان گران شد

در بازار ارز امروز قیمت دلار و یورو ۱۰۰تومان گران شد؛ دلار آزاد در معاملات ابتدای روز با ۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز، ۲۵۶۵۰ و یورو ۳۱هزار تومان اعلام شد و بر اساس آخرین نرخی که کانون صرافان اعلام کرده، دلار در پایان ساعت کاری امروز به ۲۵۶۹۰ و یورو به ۳۱۱۰۰تومان افزایش یافت.

صرافی‌ملی اولین قیمتی که برای دلار در تابلوی خود نمایان کرد ۲۵۴۵۰تومان بود که نسبت به دیروز تغییری نداشت اما در نهایت دلار در این صرافی هم به ۲۵۵۵۰تومان رسید، اولین قیمت یورو هم در صرافی بانکی با ۱۰۰تومان افزایش در مقایسه با دیروز ۳۱۱۰۰تومان بود که در نهایت با رشد مجدد به ۳۱۲۰۰تومان رسید.

صرافی‌های رسمی هم امروز قیمت فروش دلار را با اندکی افزایش نسبت به دیروز به طور میانگین ۲۴۸۸۴ و یورو را ۳۰۶۸۲تومان اعلام کردند و تا پایان معاملات نرخ ارز را تغییر ندادند.

 در این زمینه بخوانید:

صعود طلا با افزایش ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته

بسیاری از فعالان بازار ارز بر این باورند که تا آغاز به کار بایدن به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا نرخ ارز تغییر چندانی نخواهد داشت و عمدتا روند آن نزولی خواهد بود؛ به گفته یک فعال بازار پیش‌بینی می‌شود که برای فردا سوم دی ماه هم بازار تغییر جهت داده و قیمت دلار و یورو با شیب ملایمی وارد مدار کاهشی شود.