۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت‌ طلا و ارز در هفته جاری/ بررسی نوسانات بازار‌ها در اولین روز دی‌ ماه

۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
کد خبر: 491762
پیش بینی قیمت‌ طلا و ارز در هفته جاری/ بررسی نوسانات بازار‌ها در اولین روز دی‌ ماه

امروز قیمت‌ها در بازار طلا و ارز نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز قیمت طلا و ارز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته همراه شد درحالیکه بهای سکه کاهش یافت؛ در بازار آزاد تهران طلا با قیمت یک میلیون و ۱۳۸هزار تومان و با سه هزار تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته معاملات امروز را آغاز کرد و در نهایت به یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در ابتدای روز ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان بود و ساعاتی بعد ۵۰هزار تومان گران شد؛ این سکه در میانه روز مجددا تغییر قیمت داد و به ۱۱میلیون و ۸۳۰هزار تومان کاهش یافت و در نهایت با قیمت ۱۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان به کار خود پایان داد.

بهای سکه طرح قدیم با ۱۰۰هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، با قیمت ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان در بازار امروز معامله می‌شد؛ قیمت انواع دیگر سکه هم نوسان چندانی نداشت؛ نیم سکه در بازار امروز به شش میلیون و ۲۰۰، ربع سکه با افت ۳۰هزار تومانی به چهار میلیون و ۱۷۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و سکه

با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا طی دو هفته گذشته، نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرده که در صورتی که بهای اونس جهانی و نرخ ارز نوسان صعودی نداشته باشد، قیمت طلا و سکه تغییری نخواهد کرد و حتی احتمال کاهش آن وجود دارد.

وی همچنین توصیه کرد که با توجه به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا، مردم می‌توانند به خرید و فروش طلا و سکه بپردازند.

دلار ۸۰تومان گران شد

همانطور که گفته شد، امروز در بازار ارز هم قیمت دلار و یورو اندکی گران شد؛ دلار آزاد در معاملات صبح با ۵۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵۵۸۰تومان اعلام شد و در پایان روز با ۲۰تومان رشد مجدد به ۲۵۶۰۰توکان رسید.

صرافی‌ملی امروز اولین نرخ دلار را در تابلوی خود با ۱۰۰تومان کاهش در مقایسه با آخرین قیمت روز گذشته،  ۲۵۳۰۰تومان اعلام کرد اما دوباره در پایان معاملات با ۱۵۰تومان رشد مثبت به ۲۵۴۵۰تومان افزایش یافت.

اما در سایر صرافی‌های رسمی نرخ ارز ۳۰۰تومان کاهش یافت و به این ترتیب دلار به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت؛ صرافی‌ها قیمت فروش دلار را در بازار امروز تا ۲۴۸۱۰تومان پایین آوردند و تا آخرین ساعات معاملات تغییر ندادند.

آخرین قیمت اعلام شده برای یورو هم در صرافی‌ملی ۳۱هزار، در صرافی‌های رسمی ۳۰۲۸۰ و در بازار آزاد ۳۰۹۷۰تومان است.

با توجه به نوسانات جزیی قیمت‌ها در بازار ارز طی روز‌های گذشته که عمدتا هم نزولی بوده، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که روند نزولی این بازار هم ادامه‌دار خواهد بود.