۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در اولین هفته زمستان/ توصیه یک فعال بازار به خریداران طلا و سکه

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 491638
پیش بینی قیمت طلا در اولین هفته زمستان/ توصیه یک فعال بازار به خریداران طلا و سکه

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات نسبی بهای اونس جهانی و نرخ ارز و نیز نبود تقاضا، افزایش قیمت‌ طلا و سکه را غیر محتمل دانست و به مردم توصیه کرد با توجه به ثبات بازار طلا خرید و فروش‌های خود را ‌آغاز کنند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر افت چشمگیر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه اظهار کرد: همه همکاران ما در اینکه تقاضا افزایش پیدا نکرده متفق‌النظر هستند و با وجود اینکه قیمت‌ها ثبات پیدا کرده همچنان خرید و فروشی انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه اگر تقاضا بیشتر شود قیمت‌ها افزایش خواهد یافت درحالیکه شاهد چنین اتفاقی در بازار طلا نیستیم.

او تصریح کرد: مردم فعلا نظاره‌گر هستند که ببینند قیمت‌ها افزایش خواهد یافت یا کاهش اما، بازار حدود دو هفته‌ای است که تکان نخورده و بهای اونس جهانی و نرخ ارز هم تغییرات چشمگیری نداشته‌، لذا توصیه ما این است که با توجه به ثبات قیمت‌ها مردم می‌توانند داد‌و‌ستد‌های خود را آغاز کنند.

ثبات قیمت‌ طلا با وجود افزایش ۲۰دلاری اونس

بذرافشان با اشاره به وضعیت امروز بازار طلای امروز هم بیان کرد: امروز با وجود اینکه اونس جهانی با رشد ۲۰دلاری همراه بوده، به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار طلا افزایش نیافته؛ همچنین حباب سکه امروز کاهش یافته و از یک میلیون تومان هفته گذشته به ۷۰۰هزار تومان سقوط کرده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که روند قیمت‌‌ها در روز‌های آینده چطور خواهد بود، گفت: اگر در بازار جهانی و ارز نوسانی نداشته باشیم باتوجه به نبود تقاضا احتمال افزایش قیمت‌ طلا و سکه بسیار پایین است لذا در این شرایط ثبات، مردم می‌توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند.

قیمت طلا و سکه در اولین روز زمستان

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۳:۳۰) معاملات امروز، هر قطعه سکه طرح جدید با قیمت ۱۱میلیون و ۹۰۰ و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۲۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید؛ قیمت طلای ١٨عیار هم در این ساعت گرمی یک میلیون و ۱۴۶هزار تومان اعلام شد.