۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو/ بررسی نوسان بازار طلا در آذرماه

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱
کد خبر: 490884
پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو/ بررسی نوسان بازار طلا در آذرماه

در آذر ماه قیمت طلا و سکه نوسان بسیاری داشت به طوریکه در برخی از روز‌ها به پایین‌ترین نرخ حداقل پنج ماه گذشته رسید؛ به طور میانگین بهای طلا در مقایسه با اولین روز ماه حدود ۲درصد تغییر کرده، اما انواع سکه تقریبا بدون تغییر مانده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ در آذر ماه قیمت طلا و سکه نوسان بسیاری داشت و در برخی روز‌ها متاثر از ریزش نرخ ارز و اونس جهانی، افت چشمگیری را تجربه کرد به طوریکه در ۱۰روز ابتدایی ماه ارزش طلا و سکه به پایین‌ترین قیمت در طول حدود پنج ماه گذشته رسید.

طلای ۱۸عیار معاملات اولین روز آذر ماه را با قیمت گرمی یک میلیون و ۱۲۲هزار و سکه ۱۲میلیون تومان آغاز و در همان دهه اول ماه، طلا به گرمی یک میلیون و ۲۵هزار و سکه ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان سقوط کرد.

سکه بهار آزادی رکوددار بیشترین افت قیمت در آذرماه

قیمت سکه بهار آزادی هم در اولین روز ماه ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود که در زمان ریزش، بهای آن با افت 11درصدی به ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان کاهش یافت؛ قیمت انواع دیگر سکه هم با کاهش همراه بود، نیم سکه از شش میلیون و ۲۵۰ به پنج میلیون و ۵۵۰، ربع سکه از چهار میلیون و ۲۰۰ به سه میلیون و ۹۰۰ و سکه یک گرمی از دو میلیون و ۴۰۰ به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

این سیر کاهشی ادامه‌دار نبود چراکه در روز‌های پایانی هفته دوم ماه قیمت‌ها مجددا وارد فاز صعودی شد؛ البته این شیب افزایشی چندان زیاد نبود زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی این ماه قیمت طلا نسبت به ابتدای ماه حدود ۲ درصد افزایش یافته اما سکه تقریبا بدون تغییر مانده است.

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران در روز پنجشنبه ۲۷آذر ماه، بهای هر قطعه سکه امامی ۱۱میلیون و ۹۵۰، سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰، نیم سکه شش میلیون و ۳۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰، سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۴۱هزار تومان بود.

چشم‌انداز بازار طلا در هفته آینده

طی هفته گذشته هم بازار در مدار کاهشی بود و قیمت طلا و سکه حدود ۳درصد ارزان‌تر شد؛ بر این اساس ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرده که اگر بهای اونس جهانی و نرخ ارز همچنان نزولی باشد شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

محمدولی تاکید کرد: تقاضا همچنان برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و حتی برای شب یلدا هم مشتری نداشتیم، ضمن اینکه برخلاف گذشته فروشنده‌ای هم در بازار نیست و مردم فعلا نظاره‌گر روند قیمت‌ها هستند.

به گفته این فعال بازار طلا، روند قیمت‌ها در روز‌های پیش‌رو به نرخ ارز و طلای جهانی بستگی دارد، اما از رییس بانک‌مرکزی خواستاریم که ثبات و آرامش را به بازار ارز بازگرداند تا بازار طلا هم از رکود فعلی خارج شود.