۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا در پنج روز باقی مانده تا پایان پاییز/ بازار تغییر جهت داد

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 490108
پیش بینی قیمت طلا در پنج روز باقی مانده تا پایان پاییز/ بازار تغییر جهت داد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییر جهت بازار طلا و افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز و اونس جهانی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا توضیح داد: امروز برخلاف سه روز گذشته بهای اونس جهانی با رشد حدود ۱۲دلاری مواجه شد و از طرفی دلار هم مجددا به کانال ۲۶هزار تومان صعود کرد، به همین دلیل قیمت‌ طلا و سکه نیز وارد فاز افزایشی شد.

این فعال بازار طلا تاکید کرد: همچنان هیچ تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا، سکه و طلای آب شده وجود ندارد و بازار در رکود کامل است، قیمت‌ها نیز به حدی بالا رفته که کسی به سمت خرید طلا به عنوان کادوی شب یلدا نمی‌رود.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی روند بازار تا پایان پاییز اظهار کرد: طی سه روز گذشته با کاهش نرخ ارز و طلای جهانی انتظار داشتیم روند نزولی قیمت طلا و سکه هم ادامه‌دار باشد اما امروز بازار متاثر از افزایش دو عامل گفته شده تغییر جهت داد؛ بر این اساس اگر بهای اونس و ارز مجددا افزایش یابد تا پایان ماه قیمت طلا و سکه هم گران‌تر خواهد شد اما اگر به روند قبلی بازگردد، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

حباب سکه ۵۰هزار تومان کاهش یافت

همچنین به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، حباب سکه در معاملات امروز ۵۰هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافته و به یک میلیون تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۵آذر ماه۹۹

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت‌های امروز بازار طلا بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید و قدیم در مقایسه با دیروز حدود ۲۰۰هزار تومان افزلیش یافت؛ به این ترتیب بهای سکه امامی به ۱۲میلیون و ۲۷۵هزار و سکه بهار آزادی به ۱۱میلیون و ۷۷۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: هر نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۴۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۹۴۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان افزایش یافت.