۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته سوم آذر/ احتمال کاهش دوباره نرخ در روزهای آینده

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 488559
پیش‌بینی قیمت دلار در هفته سوم آذر/ احتمال کاهش دوباره نرخ در روزهای آینده

دلار امروز به رغم اینکه در صرافی‌ملی و سایر صرافی‌های مجاز همچنان در کانال 25هزار تومان قرار داشت اما در بازار آزاد با حدود 300تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته وارد مرز 26هزار تومان شد؛ این درحالیست که تقاضا برای خرید دلار همچنان در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ دلار امروز در صرافی‌ملی با قیمت 25680تومان در سایر صرافی‌ها 25686تومان و در بازار آزاد 26250تومان آغاز به کار کرد که البته نرخ صرافی‌ملی دوباره با 300تومان افزایش به 25980تومان رسید.

به این ترتیب نرخ دلار در صرافی‌ملی نسبت به روز گذشته حدود 400تومان، در صرافی‌های رسمی تقریبا 100تومان و در بازار آزاد 300تومان افزایش یافته است؛ البته این تغییر قیمت نسبت به نوسانات هفته‌های گذشته چندان چشمگیر نیست و آنطور که برخی از صرافان اظهار کرده‌اند، ناشی از تمایل سفته‌بازان برای فروش ارز‌هایشان در نرخ‌های بالاتر بوده و عامل دیگری در این افزایش نقشی نداشته است.

بنابر اظهارات یک منبع آگاه، صرافی‌ها همچنان تمایلی به خرید ارز ندارند و با وجود اینکه عرضه کافی در بازار صورت گرفته، اما تصور کاهش نرخ و زمزمه افت دوباره قیمت دلار ناشی از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا و انجام مذاکره بین دو کشور در آینده نزدیک، مانع از قبول ریسک خرید و فروش در بین معامله‌گران شده است.

در این میان دو روز پیش رییس کل بانک مرکزی در برنامه گفت‌‌و‌گوی ویژه خبری اظهار کرد که شرایط بازار ارز خوب بوده و در مسیر بهتر شدن قرار دارد؛ این وعده یکی از سیگنال‌های مثبتی است که می‌تواند در توقف رشد نرخ ارز اثر گذاشته و حتی باعث کاهش قیمت دلار در روزهای آتی شود.