۰ نفر

در بازار آزاد تهران؛

طلا ارزان شد/ سکه به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 484983
طلا ارزان شد/ سکه به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنج شنبه، ۶ آذرماه) با افت ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم اما با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش پنج میلیون و ۷۰۰ تومان، ربع ‌سکه بدون تغییر قیمت چهار میلیون تومان و سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک ‌میلیون و ۴۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروخته شد.

انس جهانی طلا نیز امروز با افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت یک‌هزار و ۸۱۴ دلار و ۴۶ سنت معامله شد.

طی دو هفته اخیر قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا نیز تاثیر گذاشت.  

بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی به منظور مدیریت نوسان نرخ ارز، باعث افت قیمت‌ها در بازار ارز و همچنین بازار طلا شده است.