۰ نفر

پس از گذشت سه سال اتفاق افتاد؛

بیت‌کوین در یک قدمی قله!

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱:۵۷
کد خبر: 484548
بیت‌کوین در یک قدمی قله!

بیت کوین پس از سه سال به کانال ۱۹هزار دلاری رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ورود تقاضای جدید به بازار و تشکیل صفوف خرید باعث از سرگیری روند صعودی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی شد. برای نخستین بار در سه سال اخیر ارزش بیت کوین از ۱۹ هزار دلار عبور کرده است و انتظار می رود این روند صعودی ادامه دار باشد. روند مشاهده شده از بازارهای اصلی ارزهای دیجیتالی حاکی از افزایش فعالیت ها برای استخراج بیت کوین است.

بیت کوین امسال را رویایی سپری کرده و ارزش آن نسبت به ابتدای سال حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته است. معامله گران ارزهای دیجیتالی مدعی هستند که شرایط با سال ۲۰۱۷ متفاوت است و این ارز می تواند حتی کانال ۲۰ هزار دلاری را نیز بشکند. ارزش بازار بیتکوین در حال حاضر بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار است.  

جوزف گواگلیردو- کارشناس امور ارزی در موسسه تروتمان گفت: شکی نیست که همه گیری کرونا باعث افزایش اقبال جهانی به ارزهای دیجیتالی شده است و حالا همه به دنبال راه های انتقال وجه سریع تر و  کم دردسر تر هستند.  

 بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۸.۶ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۴.۷۵ درصدی به ۱۹ هزار و ۲۱۴.۷۸ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد.  

البته افزایش قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر صعودی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۲.۴۸ درصد افزایش به ۶۰۸.۰۷ دلار، بیت کوین کش با ۱۱.۵۶ درصد صعود به ۳۴۶.۲۶ دلار، لایت کوین با ۳.۷۵ درصد جهش به ۸۹.۷۸ دلار،  مونرو با ۱۱.۱۲ درصد افزایش به ۱۳۹.۷۵ دلار، دش با ۲۸.۲۸ درصد صعود به ۱۱۸.۰۷ دلار، زدکش با ۱۰.۸۱ درصد افزایش به ۷۸.۲۳ دلار و میکر با ۲.۸۵ درصد پیشروی به ۶۰۶.۰۳ دلار رسید.