۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

طلا به پایین‌ترین قیمت خود در چند ماه اخیر رسید/ پیش‌بینی کاهش قیمت‌ها تا پایان هفته

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 484358
طلا به پایین‌ترین قیمت خود در چند ماه اخیر رسید/ پیش‌بینی کاهش قیمت‌ها تا پایان هفته

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلا به پایین‌ترین قیمت خود طی چند ماه گذشته رسیده و احتمال می‌رود این روند تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذر‌افشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های تعطیلی بازار طلا توضیح داد: بهای اونس جهانی نسبت به دیروز حدود ۴۴دلار افت کرده و از طرفی نرخ ارز هم اندکی ارزان شده، همچنین انتشار خبر کشف واکسن کرونا توسط انگلیس از عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا و سکه است.

او اضافه کرد: این عوامل باعث شده قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود طی چند ماه گذشته برسد؛ با این روند پیش‌بینی ما این است که در صورت افت مجدد بهای اونس و دلار، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد.

به گفته بذرافشان، تا پایان محدودیت‌های کرونایی هیچ معامله فیزیکی برای طلا و سکه انجام نمی‌شود و قیمت‌های فعلی مطابق با نرخ دلار و اونس محاسبه شده، بر این اساس حباب سکه همچنان ۸۰۰هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه ۴آذر ماه۹۹

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار آزاد تهران، در ساعت (۱۴:۰۰) امروز قیمت سکه طرح جدید به ۱۱میلیون و ۴۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون تومان کاهش یافت.

او افزود: همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید؛ قیمت طلای ۱۸عیار هم در بازار امروز گرمی یک میلیون و ۷۱هزار تومان است.