۰ نفر

اخطار پلمب به صرافی‌ها؛

صرافی‌ها تعطیل هستند یا باز؟

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 484154
صرافی‌ها تعطیل هستند یا باز؟

درحالی کانون صرافان از مجاز بودن فعالیت صرافی‌ها با ۵۰ درصد پرسنل همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی خبر داده بود که برخی از صرافی ها طی دو روز گذشته اخطار پلمب از اماکن دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از شنبه اول آذرماه محدودیت های کرونایی در کشور آغاز شده که براساس آن در شهرهای قرمز اکثر مشاغل غیر از مراکز درمانی و خدماتی (سوپرمارکت و میوه فروشی و ...) به مدت 2 هفته تعطیل شدند.

در همین ارتباط هم اتحادیه طلا و جواهر از تعطیلی 15 روزه واحدهای طلا فروشی خبر داد و اعلام کرد: مردم در ایام تعطیلی بازار از طریق فضای مجازی خرید نکنند.

برای فعالیت صرافی ها نیز کانون صرافان قبل از آغاز محدودیت‌ها از هماهنگی با بانک مرکزی برای عدم تعطیلی صرافی ها و فعالیت با 50 درصد نیرو خبر داده بود. طبق اطلاعیه کانون صرافان بر مبنای اعلام بانک مرکزی، صرافیهای سراسر کشور می توانند با پنجاه درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

اما با آغاز محدودیت‌ها و تعطیلی مراکز تجاری و پاساژها عملاً امکان فعالیت برای تعداد زیادی از صرافی ها که در این مراکز حضور دارند،‌ وجود ندارد و برهمین اساس نیز این صرافی‌ها بالاجبار تعطیل شده اند.

نکته مهم اما اینجاست که مابقی صرافی هایی که در پاساژها و مراکز تجاری نیستند نیز از سوی پلیس اماکن استان تهران بدلیل عدم وجود نام صرافی‌ها در لیست مشاغل مجاز، اخطار پلمب دریافت کرده اند.

از آنجایی که صرافی ها طبق قانون زیرنظر بانک مرکزی هستند و بانک مرکزی نیز صرافی ها را به ادامه فعالیت با نصف ظرفیت خود مجاز دانسته است، کانون صرافان خواستار هماهنگی لازم جهت عدم تداخل در حوزه فعالین، از سوی نهادهای ذیربط شد.