۰ نفر

قیمت طلا در آسیا پایین آمد

کاهش قیمت طلا با افزایش امید به واکسن کرونا

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 482993
کاهش قیمت طلا با افزایش امید به واکسن کرونا

با پیشرفت ساخت واکسن کرونا، دلار قوی‌تر شد، طلا کاهش یافت.

به گزارش سایت اینوستینگ، طلا صبح روز پنجشنبه در آسیا پایین آمد زیرا فایزر داده‌های ایمنی را برای پیشبرد واکسن خود را در مرحله تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرد و دلار تقویت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، معاملات آتی طلا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۸۶۵.۶۵ دلار رسید. صبح روز پنجشنبه دلار گران شد. تقویت دلار به کاهش تمایل به خرید طلا شده است، با افزایش قیمت دلار سرمایه گذاران از سهام به سمت دارایی های ریسک پذیرتر می‌روند. دلار قوی‌تر، طلا را در ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

اخباری که از تیم واکسن منجر به فشار بر قیمت طلا می شود، حاکی از آن است که فایزر/ بایو ان تک دارای اطلاعات ایمنی کافی برای انتقال نمونه واکسن خود به سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تأیید استفاده اضطراری ظرف چند روز هستند.

واکسن ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و چندین مورد دیگر نیز در حال آماده سازی هستند که باید به بهبود اقتصاد جهانی کمک کند و برای طلا خسارت آور باشد. اما در این میان، این واقعیت که هنوز ازبحران خارج نشده‌ایم و به محرک های بیشتری احتیاج داریم، پشتیبانی کننده است.

اخبار واکسن به خنثی کردن محرک افزایش رو به رشد همه گیری COVID-19 کمک می کند، زیرا باعث مثبت سازی میان مدت و بلند مدت بازارهای جهانی می شود و تمایل به خرید طلا در دراز مدت را کاهش می دهد.

گسترش مثبت واکسن باعث کاهش جذابیت طلا به عنوان دارایی امن می شود. گرچه به نظر می رسد هنوز در محدوده تجاری است، اما به نظر می رسد حرکت های بزرگ در حال حاضر به پایان رسیده است.

با وجود چشم انداز نزولی، هنوز انگیزه زیادی وجود دارد که قیمت طلا را به بالا فشار می دهد. همه گیری COVID-19، به ویژه در مناطق نیروگاه اقتصادی ایالات متحده و اروپا به سرعت در حال بدتر شدن است. طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز، موارد ابتلای جهانی در حال حاضر به بیش از ۵۶ میلیون مورد رسیده است، که تقریباً یک پنجم موارد مربوط به ایالات متحده است. اروپا نیز در حال افزایش مواردی است که از موج اول دیده نشده و منجر به تعطیلی بزرگ فعالیت های عمومی شده و از این رو فعالیت اقتصادی به شدت ضعیف شده است.

انگلیس و اتحادیه اروپا در حال رسیدن به معامله تجاری قبل از انقضای دوره گذار انگلیس برای خروج از بلوک اقتصادی در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ است. به نظر می رسد مذاکرات در مورد چندین موضوع هنوز به بن بست رسیده است.