۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

طلا و سکه باز هم ارزان شد/ افت شدید تقاضای خرید و افزایش فروشنده‌ها

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 482735
طلا و سکه باز هم ارزان شد/ افت شدید تقاضای خرید و افزایش فروشنده‌ها

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند نزولی در بازار طلا خبر داد و گفت: در پی ریزش قیمت‌ها، تقاضا برای خرید به شدت افت کرده و در مقابل تعداد فروشندگان طلا و سکه بیشتر شده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛  محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: امروز بهای اونس جهانی با کاهش جزیی همراه بود و از طرف دیگر نرخ ارز هم افزایش نیافته به همین دلیل قیمت‌ طلا و سکه مجددا ارزان شده است.

او اضافه کرد: از طرفی با توجه به تعطیلات پیش رو ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده برای بیماری کرونا، بازار با افت شدید تقاضا برای خرید و رکود سنکین مواجه شده و در مقابل تعداد فروشندکان طلا و سکه به دلیل ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها، افزایش یافته است.

حباب سکه به کم‌ترین رقم در چند ماه اخیر رسید

کشتی‌آرای از کاهش حباب سکه هم خبر داد و گفت: با توجه به افت تقاضا، حباب سکه در حال حاضر به ۶۰۰هزار تومان رسیده که طی چند ماه گذشته کم‌ترین میزان حباب بوده است.

همچنین به گفته این فعال بازار طلا، قیمت‌ فعلی طلا و سکه کاملا با نرخ ارز و بهای اونس جهانی منطبق است.

قیمت طلا و سکه ۲۸آبان ماه۹۹

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۴:۰۰) امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان کاهش یافت.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا افزود: همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰هزار، سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۳۸هزار تومان رسید.