۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت طلا پیش از نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبر: 470679
افزایش قیمت طلا پیش از نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا

قیمت طلا و نقره در ابتدای معاملات روز دوشنبه روند افزایشی در پیش گرفت. بازار فلزات گرانبها در آغاز معاملات هفته با ریزش شاخص دلار آمریکا با افزایش قیمت‌ها روبرو شد. ممکن است با ادامه نوسان در دیگر بازارهای مالی، توجه سرمایه‌گذاران به بازار فلزات گرانبها بیش از پیش جلب شود

اقتصادآنلاینمحمدمهدی الحسینی؛ در معاملات روز گذشته طلای آتی دسامبر با افزایش قیمت 9.70 دلاری به 1891.90 دلار رسید و در بازار کومکس نیویورک هم هر اونس نقره با افزایش 0.471 دلاری به قیمت 24.07 دلار مورد معامله قرار گرفت.

بازارهای سهامی جهان روز گذشته روند یکسانی در معاملات نداشتند، شاخص‌های اصلی ایالات متحده هم در پایان روز معاملاتی خود را سبز به پایان رساندند. به نظر می‌رسد در آغاز هفته بازارهای مالی عموما روند مثبتی داشته‌اند. نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری امروز در اوهایو میان دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه برگزار خواهد شد. ممکن است برخی مباحث مطرح شده در مناظره‌ها بر روند حرکت بازارهای مالی تاثیرگذار باشد.

در بازارهای مهم خارجی شاخص دلار آمریکا پس از فتح بالاترین سطح دو ماهه در روزهای پایانی هفته گذشته، با یک عقب نشینی روز گذشته روند اصلاحی در پیش گرفت. نفت خام نیمکس هم با ریزش جزیی به قیمت 40.40 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و در نهایت بازدهی اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود 0.65 درصد معامله شد.

از جمله برجسته‌ترین داده‌های اقتصادی منتشر شده ایالات متحده گزارش ماهانه بیکاری است که قرار است روز جمعه منتشر شود و بدون تردید بر بازارها تاثیرگذاری خواهد داشت. در این راستا پیش بینی می‌شود تعداد کل حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 875 هزار نفر و نرخ بیکاری معادل 8.2 درصد باشد. دیگر داده‌های اقتصادی ایالات متحده که قرار است امروز منتشر شود شامل گزارش‌های هفتگی گلدمن ساکس و جانسون ردبوک شاخص فروش هفتگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شاخص‌های خانگی و شاخص اطمینان مصرف کنندگان است.

نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح 1925 دلار است. همچنین هدف بعدی نزولی قیمت طلا حفظ سطح پشتیبانی 1800 دلار عنوان شده است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت اول طلا 1900 دلار و سطح مقاومت دوم 1910 مشاهده شده و همچنین سطح پشتیبانی اول 1880.80 دلار و سطح پشتیبانی دوم 1851 دلار عنوان شده است.

روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

از دیدگاه فنی معاملات آتی نقره بار دیگر مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را به دست آورده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح 25 دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی 21.81 دلار در اونس است. سطح مقاومت اول نقره بر اساس معاملات اخیر 24.62 و سطح مقاومت دوم 25 دلار عنوان شده و همچنین سطح پشتیبانی نخست 23.51 و سطح پشتیبانی دوم 23 دلار در هر اونس مشاهده شده است.