۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

چرا طلا با ریزش بهای اونس ارزان نشد؟/ بازار در ثبات نسبی است

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبر: 480844
چرا طلا با ریزش بهای اونس ارزان نشد؟/ بازار در ثبات نسبی است

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش نرخ ارز مانع از واکنش منطقی قیمت طلا و سکه به ریزش ۸۰دلاری اونس جهانی شد اما در حال حاضر بازار در شرایط باثباتی قرار دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌و‌هوای امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به اینکه نرخ ارز در محدوده کانال ۲۷هزار تومان توقف کرده شاهد ثبات در قیمت طلا و سکه هستیم؛ البته با سقوط ۸۰دلاری اونس جهانی انتظار می‌رفت که قیمت‌ها در بازار طلا کاهش یابد اما به دلیل روند صعودی نرخ ارز، طلا آنطور که باید نتوانست به این رخداد واکنش نشان دهد.

او درباره وضعیت تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه نیز بیان کرد: در حال حاضر حجم تقاضا نیز در بازار متعادل است به همین دلیل حباب سکه از یک میلیون و 350هزار تومان فراتر نرفته است.

کشتی‌آرای گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی میزان رفت‌وآمد به بازار طلا کاهش یافته و همین موضوع در وضعیت تقاضا تاثیر گذاشته است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط تقاضا به سمت خرید و فروش آنلاین خواهد رفت، تاکید کرد: طی چند روز گذشته شاهد برخورد نیروی انتظامی با معامله‌گران مجازی بوده‌ایم به همین دلیل کاهش مبادلات فیزیکی به معنای رشد داد‌و‌‍‌ستد‌ها در فضای مجازی نیست.

قیمت طلا و سکه ۲۱آبان ماه۹۹

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۲:۵۰) امروز، هر قطعه سکه طرح جدید با قیمت ۱۳میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار امروز به هفت میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید؛ هرگرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۲۳۵هزار تومان است.