۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

طلا اندکی ارزان شد/ احتیاط معامله‌گران در خرید و فروش طلا

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 480581
طلا اندکی ارزان شد/ احتیاط معامله‌گران در خرید و فروش طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت‌ها در بازار طلا نسبت به معاملات ظهر دیروز ارزان‌تر شده اما با توجه به سقوط بهای اونس جهانی، انتظار کاهش بیشتری داشتیم.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: با وجود سقوط چشمگیر بهای اونس جهانی، امروز قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از روند صعودی نرخ ارز با شیب کندی روبه کاهش است؛ این درحالیست که در ساعات پایانی معاملات روز گذشته همزمان با ریزش اونس جهانی، شاهد افت قیمت طلا و سکه بودیم.

او ادامه داد: بر این اساس قیمت طلا نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۱هزار و سکه ۵۵۰هزار تومان گران شده است.

محمدولی درباره میزان تقاضا در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه در ابتدای هفته قیمت‌ طلا و ارز کاهش چشمگیری داشته و از روز گذشته نیز بهای اونس ریزش داشته، مردم همچنان منتظر ادامه روند نزولی طلا و سکه هستند، بنابراین فعلا معاملات با احتیاط انجام می‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: از بانک‌مرکزی انتظار داریم که با ورود به بازار ارز جلوی نوسانات نرخ را گرفته و با افرادی که مانع بازگشت آرامش به این بازار هستند مقابله کند تا در قیمت طلا و سکه نیز به تعادل برسد.

قیمت طلا و سکه ۲۰آبان ماه۹۹

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۴:۰۰) امروز، هر قطعه سکه طرح جدید با قیمت ۱۳میلیون و ۴۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۳میلیون تومان معامله می‌شود.

محمدولی اضافه کرد: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار امروز به هفت میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید؛ هرگرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۲۳۹هزار تومان است.