۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین؛

طلا ارزان‌تر خواهد شد/ توقف معاملات متاثر از ریزش لحظه‌ای قیمت‌ها

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 479906
طلا ارزان‌تر خواهد شد/ توقف معاملات متاثر از ریزش لحظه‌ای قیمت‌ها

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: به نظر می‌رسد این روند همچنان با شیب ملایمی ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا اظهار کرد: امروز با وجود تعطیلی بازار‌های جهانی و ثابت ماندن بهای اونس، قیمت طلا و سکه متاثر از افت نرخ ارز با کاهش همراه شد به طوریکه سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰هزار تومان ارزان‌تر و در ساعاتی از معاملات وارد کانال ۱۱میلیون تومان شده است.

او درباره وضعیت تقاضا در بازار امروز هم تصریح کرد: با توجه به روند نزولی قیمت‌ها و حاکم بودن جو ریزشی در این بازار، حجم خرید و فروش طلا و سکه به حداقل رسیده است چراکه مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

چشم‌انداز بازار طلا تا پایان هفته

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه تا پایان هفته با شیب ملایمی رو‌به کاهش باشد، البته این روند به وضعیت نرخ ارز بستگی دارد به طوریکه اگر دلار ارزان‌تر شود قیمت‌ طلا و سکه هم نزولی خواهد بود و اگر کاهش نرخ ارز متوقف شود آرامش به بازار طلا بازخواهد گشت.

محمدولی درباره میزان حباب سکه در بازار امروز نیز خاطرنشان کرد: امروز حباب سکه به حدود ۹۵۰هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه ۱۸آبان ماه۹۹

او در پایان با تشریح قیمت‌های امروز طلا و سکه گفت: در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز در ساعت (۱۲:۴۰)، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله است.

او اضافه کرد: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار امروز به شش میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید؛ هر مثقال طلا هم با قیمت چهار میلیون و ۹۱۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۳۹هزار تومان معامله می‌شود.