۰ نفر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد:

آب خیابان ولیعصر قطع می‌شود

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲
کد خبر: 357070
آب خیابان ولیعصر قطع می‌شود

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از قطع شدن آب خیابان ولیعصر تا فصل پاییز خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد مختاری در ارتباط با قطع کردن آب جاری در خیابان ولیعصر به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: به دلیل ورود فاضلاب و آلودگی به آب جوی خیابان ولیعصر، آب در مقاطعی سالم نبوده و به ریشه درختان خسارت وارد کرده است. در عین حال به دلیل جریان دائمی و فشار آب، مشکلات زیادی اعم از تهویه نامناسب، فشارزدگی خاک و کت‌زدگی طوقه« وقتی آب با فشار به بدنه می‌خورد و بدنه کنده می‌شود.» ایجاد شده است.  

او ادامه داد: لذا به منظور جلوگیری از خسارت به درختان تازه کاشت و همچنین بدنه و ریشه درختان قدیمی، اقدام به جداسازی و جلوگیری از ورود آب به خیابان ولیعصر می‌شود. یعنی اینکه با ایجاد تونل‌های انحرافی آب سالم از راه‌های دیگری، بدون فشار به درختان خواهد رسید.

مختاری اضافه کرد: اوایل بهار و زمستان که دبی آب بالاتر است، حجم آب سالم بیشتر بوده و درختان آب خوب می‌خوردند اما همزمان با گرمی هوا و کاهش دبی، آلودگی آب بیشتر می‌شود. در نتیجه از زمانی که هوا گرم می‌شود تاپاییز مسیر آب ولیعصر منحرف خواهد شد. البته جوی آب ولیعصر آب دارد، اما آب آغشته به فاضلاب است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهر  تهران به عامل‌های آلودگی آب ولیعصر اشاره کرده و گفت: اغذیه فروشی‌ها، خشکشویی‌ها و سایر مغازه‌ها در عرض چند ثانیه سپتیک فاضلابشان در ولیعصر خالی می‌کنندو این باعث آلودگی آب شده است. البته سیمان کردن جوی خیابان ولیعصر و پلاستیک گذاشتن زیر مسیر آب برای جلوگیری از نفوذ آب در مترو علی الرغم مخالفت ما نیز در وضعیت فعلی درختان ولیعصر تاثر گذار بوده است.