۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد؛

افزایش 2 برابری تولید میگو در آینده نزدیک

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 346216
افزایش 2 برابری تولید میگو در آینده نزدیک

رییس پژوهشکده میگوی کشور گفت: با اجرای طرح اصلاح نژاد "میگوی وانامی" در آینده نزدیک تولید این نوع میگو در کشور با افزایش دو برابری از 45 هزارتن به 90 هزاز تن می رسد.

اقتصادآنلاین  - سپیده قاسمی؛ عقیل دشتیان نسب در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اعلام این خبر افزود: از مهمترین اهداف طرح مذکور افزایش سرعت رشد میگوهای پرورشی، افزایش بقای مراحل لاروی میگو و به‌گزینی میگوها براساس مقاومت به استرس ها و فاکتورهای محیطی است.

وی ادامه داد: در طرح مورد نظر سرعت رشد میگو از 120 روز به 90 روز کاهش می یابد که امکان پرورش 2 دوره در یکسال را فراهم می کند.

به گفته رییس پژوهشکده میگوی کشور؛ در این طرح درصد تبدیل ناپلی به پست لارو ( بچه میگوی آماده برای پرورش) از 30 درصد به 50  درصد و بازماندگی میگوها در مرحله پرورای از 60  درصد فعلی به 80 درصد افزایش می یابد.

دشتیان نسب همچنین از قدم های ابتدای برای اصلاح نژاد میگوی بومی کشور خبر داد و افزود: طرح دیگری نیز برای اصلاح نژاد میگوی بومی کشور آماده شده است که می تواند ما را از وابستگی به واردات مولد میگو رها کند.

وی تاکید کرد که همکاری بخش خصوصی می تواند به نتیجه رسیدن طرح های مذکور را سرعت بخشد.

رییس پژوهشکده میگوی کشور اظهار کرد: ردیابی میگوهای اصلاح نژاد شده در مزارع میگو برای اجرای طرح ها ضروی است که این امر به همکاری مستمر بخش خصوصی نیازدارد.

دشتیان نسب زمان به نتیجه رسیدن اجرای طرح اصلاح نژاد میگوی وانامی را 5 سال و طرح اصلاح نژاد میگوهای بومی را تا سال 1407 عنوان کرد.