با بررسی آمار اخیر ارائه شده در خصوص میزان سهم تجارت الکترونیک در کل خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا، شاهد افزایش آن به 11.3درصد هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، در طول حدود 20سال گذشته، تجارت الکترونیکی، به طور مداوم در حال گسترش یافتن بوده است. با نگاهی به بازار دیجیتال و پیش‌بینی‌های اخیر، در سال جاری، تقریبا 270میلیون آمریکایی (به ارزش 548میلیارد دلار)، خرید اینترنتی انجام خواهند داد.

سوالی که پیش می‌آید این است که تجارت الکترونیک تا چه اندازه بر روی خرده‌فروشی ایالات متحده تاثیر داشته است؟

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اداره آمار ایالات متحده آمریکا که در نمودار نیز آمده است، تاثیر خرید اینترنتی بر روی خرده فروشی ایالات متحده آمریکا، هنوز بسیار کمتر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند. در سه ماهه چهارم سال 2018، تجارت الکترونیک 11.3درصد از کل میزان خرده‌فروشی را به خود اختصاص داده است که بالاترین میزان را در کل سابقه تجارت الکترونیک تا کنون به دست آورده و همچنین برای نخستین بار است که درصد آن دو رقمی شده است.

در حالی که به نظر نمی‌رسد شناخت تجارت الکترونیک اهمیت زیادی داشته باشد، لازم به ذکر است که به طور کلی خرده‌فروشی شامل دسته‌بندی‌هایی همچون فروش وسایل نقلیه موتوری و قطعات، ایستگاه‌های گاز و همچنین فروشگاه‌های موادغذایی است که تجارت الکترونیک نقشی جزئی در آنها دارد.

در نمودار ارائه شده، درصد میزان سهم تجارت الکترونیک در کل خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا، از سال 2000 تا 2018 را مشاهده می‌کنید؛

افزایش چشمگیر تجارت الکترونیک در آمریکا