۰ نفر

تهران؛ رکورددار دریافت بیمه بیکاری

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 330505
تهران؛ رکورددار دریافت بیمه بیکاری

مجموع کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور ۲۵۴ هزار نفر است و استان تهران رکوددار بیشترین مقرری بگیر بیمه بیکاری است.

عمکرد ۹ ماه منتهی به آذرماه امسال پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیکارانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده‌اند، نشان می‌دهد در مجموع ۲۵۴ هزار و ۸۷ فرد بیکار، مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، استان تهران با دریافت ۶۲ هزار و ۷۷۲ نفر بیمه بیکاری، رکورددار است که البته میزان بالای دریافت بیمه بیکاری فقط به معنای تعداد بالای افراد بیکار در یک استان نیست بلکه میزان جمعیت هر استان نیز می تواند در تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری تاثیر گذار باشد.

همچنین استان ایلام کمترین جمعیت دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری را در ۹ ماه امسال داشته است به طوریکه در این استان ۷۳۷ فرد بیکار، مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 استان اصفهان با پرداخت ۲۸ هزار و ۵۵۱ مقرری بیمه بیکاری، پس از استان تهران، بیشتری تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین در استان خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۱۹۹ نفر، در استان البرز ۱۶ هزار و ۷۶۵ نفر، در استان آذربایجان شرقی ۱۴ هزار و ۳۰۹ نفر، در استان مازندران ۱۲ هزار و ۵۷۸ نفر و در استان فارس ۱۲ هزار و ۳۵۲ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

آمار عملکرد پرداخت بیمه بیکاری تا پایان آذرماه ۹۷

در استان گیلان همچنین ۹۴۷۸ نفر، در استان خوزستان ۷۸۴۷ نفر، در استان قزوین ۷۶۳۷ نفر، در استان آذربایجان غربی ۶۷۰۳ نفر، در استان مرکزی ۵۸۱۸ نفر، در استان کرمانشاه ۴۵۷۷ نفر، در استان یزد ۴۴۸۶ نفر، در استان کرمان ۴۳۳۵ نفر و در استان گلستان ۴۰۷۹ فرد بیکار در حال دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.

مقرری بیمه بیکاری در استان کردستان به ۳۷۴۳ نفر، در استان قم به ۳۶۵۲ نفر، در استان زنجان به ۳۵۹۰ نفر، در استان سمنان به ۳۳۳۵ نفر، در استان لرستان به ۲۹۰۲ نفر، در استان همدان به ۲۶۹۴ نفر، در استان بوشهر به ۲۵۶۴ نفر، در استان چهارمحل و بختیاری به ۲۴۵۲ نفر، در استان هرمزگان به ۲۰۲۹ نفر، در استان اردبیل به ۱۸۸۶ نفر، در استان خراسان شمالی به ۱۱۶۸ نفر، در استان خراسان جنوبی به ۱۰۴۱ نفر، در استان سیستان و بلوچستان به ۹۳۶ نفر، در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۸۷۱ نفر و در استان ایلام به ۷۳۸ نفر بیمه بیکاری پرداخت می شود.

بر اساس قانون بیمه بیکاری، مقرری بیمه بیکاری فقط به افراد «قبلا شاغل»  که بدون میل و اراده خود بیکار شوند، پرداخت می‌شود.

بیمه بیکاری