۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی یک ساله قیمت سیمان +جدول

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 323222
بررسی یک ساله قیمت سیمان +جدول

سیمان از جمله مصالح پرکاربرد درصنعت ساختمان سازی است، این محصول افزایش قیمت کم‌تری را در یک سال به خود دیده و نرخ آن با روند کندی رو به افزایش می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، برای ارزیابی وضعیت قیمت سیمان به عنوان یکی از مصالح پرمصرف صنعت ساخت‌وساز و تفاوت آن نسبت به یک سال گذشته گفتگویی را با یکی از کارشناسان این صنف انجام دادیم.

وی معتقد است: بازار سیمان تفاوت قیمت ناچیزی را نسبت به قبل به خود دیده و در نهایت شاهد افزایش 15 درصدی نرخ‌ها هستیم.  هر کیسه سیمان در اواخر سال گذشته 7500 تومان به فروش می‌رفت اما اکنون مبلغ 9500 تومان برای خرید آن پرداخت می‌گردد. او همچنین تاکید کرد، نرخ هر کیسه آن در مناطق مختلف کشور متفاوت است. به طور مثال در منطقه فیروزکوه ارزش آن 6500، در حالی که در ساوه 7200تومان است.

او به این نکته اشاره کرد که قیمت سیمان سفید در بازار بسیار گران‌تر از نوع سیاه آن است و هر کیسه آن حدود 20 تا 25هزار تومان در تهران معامله می‌شود.

این در حالی است که نرخ سیمان سفید در اسفند گذشته از 12تا 16هزار تومان متغیر بوده و به علاوه همه مصالح فروشان بر اساس جدول تعیین شده، حداقل 10 درصد را به عنوان سود بر قیمت آن می‌افزایند.

قیمت سیمان