۰ نفر

حجت‌الاسلام صدیقی:‌ FATF خودتحریمی است

۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 321818
 حجت‌الاسلام صدیقی:‌ FATF خودتحریمی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: : به مسئولین می‌گویم برجام را دوباره باFATF تجربه نکنید. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های ظهر امروز  با بیان اینکه امروز دشمن با ابزار مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی که به تعبیر آقای ازغدی شبکه‌های بی‌شناسنامه هستند و ماهواره و نفوذی‌های داخلی در مدارس و دانشگاه‌ها در اعتقادات ایجاد تردید می‌کند،‌ گفت:‌ در اعتقاد و اخلاق، تقوا لازم داریم، افرادی هستند که حریص هستند و اگر تمام مملکت را بخورند باز هم می‌خواهند ادامه دهند. گیرندگان حقوق‌های نجومی آن مقداری که حقوق می‌گیرند کافی‌شان نیست،‌تمام خزانه مملکت را می‌خواهند برای خودشان و وارثان‌شان داشته باشند. حرص،‌حسد و تکبر سه رذیله انسانی و اصول کفر است.

وی افزود: من اسمم را امیرالمومنین بگذارم و در مرکز کشور با شکم سیر بخوابم شاید در سرحدات کشور افرادی باشند که قرص نانی را نتوانند بدست بیاورند، لذا علی گرسنگی می‌کشید تا نکند افرادی در دوردست گرسنگی بکشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعضی از شبکه‌های سیاسی در بین مردم راه می‌افتند و مردم فریبی می‌کنند اما تقوا و اعتقاد بین آنها نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با انتقاد از عدم تسهیل شرایط ازدواج در کشور گفت: حجاب زینت، شخصیت و ارزش است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است. امروز این عدم ازدواج در بالا رفتن فحشا و به هم ریختگی اعصاب و تنگ‌نظری و پرخاشگری تاثیر جدی دارد و مسئولین و صاحبنظران در این باره همت کنند. در جامعه برهنگی دارد باب می‌شود.

صدیقی تصریح کرد: زبان بی‌تقوا بلندگوی شیطان است و هر دروغ،‌ نیش زبان و فحشی را می‌دهد و گوشی که تقوا ندارد تمام شایعات را می‌شنود و بعد هم به بی‌ثباتی در جامعه کمک می‌کند و نسبت به سلب اعتماد مومنین اقدام می‌کند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا، گفت: رهبری در این دیدار به نکات سازنده و آگاهی بخش اشاره کردند و فرمودند عده‌ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند. لیبرال‌ها، سکولارها، اومانیست‌ها و از خدا بی‌خبرها مرتب می‌گویند این نظام نفس‌های آخرش را می‌کشد. آنها از اول انقلاب این حرف‌ها را می‌زدند. حال که یک مقداری با سوء مدیریت اوضاع اقتصادی کشور به اینجا رسیده عده‌ای دارند القا می‌کنند شهیدان حیف شدند و اگر آینده را می‌دانستند به جبهه نمی‌رفتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب شاهد حضور مدافعان حرم در جبهه‌ها مقاومت و انسجام بسیج کشورها و تشکیل سد آهنین در مقابل آمریکا بودیم که دلیل روشنی است انقلاب طراوت خود را دارد.

وی گفت: رهبر انقلاب اهل مشورت است و هر مساله‌ای که مقام معظم رهبری در سطح جامعه می‌خواهند القا کنند مشورت لازم را با افراد صاحب‌نظر و امین در نظر می‌گیرد اما تکیه ولی فقیه به آسمان است. آسمانی‌ها هوای بندگان صالح را دارند. آنچه دشمن نمی‌تواند تحلیل کند و هرگز عقلش نمی‌رسد لذا این ولایت و ولی فقیه که خودبین و خودخواه نیست و کسی که به او فرمان داده است پرچم را به دست گیرد با امدادهای غیبی او را هدایت می‌کند؛ لذا سخنانی که می‌گوید برای صحبت‌های کارشناسان است.

صدیقی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه کشوری که شهادت دارد اسارت نمی‌پذیرد، گفت: خون شهدا تفرقه و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد. 40 سال است عوامل انگلیس و تفرقه‌بینداز و حکومت کن چنان مشغولند که در جامعه ایجاد شکاف کنند. روسای شیاطین نقشه کشیده بودند تا با این تحریم ظالمانه، غیرقانونی و بی‌سابقه مردم ما را آنچنان پرس کنند تا راهی نداشته باشند که قدرت دیدن و مصاف دشمن را از آنها بگیرند و به جان هم بیفتند.

وی در این باره ادامه داد: دیدید این شهدا و مدافعان حرم یک اتحاد بین‌المللی جهان اسلام را به عنوان الگو کلید زدند و هم تکویر و کفری که می‌خواستند سوریه، عراق و لبنان و مقاومت را از بین ببرند آنها را از بین بردند و نقشه‌های شیطان بزرگ در هم ریخت. این قدرت ولایت است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش دشمنان در توطئه علیه انقلاب اسلامی گفت:‌ برجام یک تجربه بود،  آنهایی که فرصت ها را از دست دادند وعده داده بودند که زمان اجرای برجام همه تحریم ها لغو می شود و ما ایران را بدون تحریم تجربه می کنیم چه شد؟ ضعفای جامعه را ایمان و ولایت نگه داشته است. رسما دیدید در شورش فرانسه که مهد دموکراسی است به بن بست رسیده است. با وجود اینکه آنها نقشه کشیده بودند و گفته بودند مردم ایران تابستان سختی را پشت سر می گذارند اما ما تابستان خوبی را پشت سر گذاشتیم. در این سنگرها و اجتماعات و عاشوراها؛  بیست و دو بهمنی که در پیش داریم خواهیم دید ملت در صحنه با روحیه انقلابی مرگ برآمریکا می گویند.

وی با نقد از تصویب FATF ، تصریح کرد: به مسئولین می گویم برجام را دوباره باFATF  تجربه نکنید. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.FATF مایه خود تحریمی است.  امروز می توانیم احیانا تحریم ها را دور بزنیم اما اشراف اطلاعاتی آنها به منابع مالی، بانکی و تجاری ما اولا مخالف آیه قران لم یجعل للکافرین علی المومنی سبیلا ثانیا خلاف قانون اساسی و ثالثا خلاف رهنمون رهبر انقلاب است. ایشان فرمودند اینها نتیجه اتاق فکر آنهاست. برای پولشویی قانون داخلی داشته باشید. چرا به آنها که طمع دارند خاطرجمع می شوید؟

وی در پایان با اشاره به تصریح یکی از معاونت‌های خزانه داری آمریکا گفت: او تصریح کرده است که اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل کنیم، به حضور کامل FATF نیاز است.تصریح کردند مانند برجام این باعث تنگنای بیشتر می شود. می گویید مردم زندگی ارزان می خواهند این شعارها را قبلا هم دادید اما روزگار مردم را سیاه و مردم را گرفتار کردید.