۰ نفر

طلا و ارز با کاهش قیمت به استقبال آذر رفت

۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۸
کد خبر: 316896
 طلا و ارز با کاهش قیمت به استقبال آذر رفت

قیمت طلا با وجود افزایش در بازار جهانی، به روند کاهشی خود در بازار داخلی ادامه داد و نرخ دلار نیز در صرافی بانک ملی با کاهش قیمت روبرو شد تا بدین صورت بازار ارز و طلا آذرماه را با شیب کاهشی آغاز کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود اینکه قیمت طلا در بازار جهانی با پنج دلار افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲۲۸ دلار رسیده است، در بازار داخلی شاهد کاهش قیمت بودیم؛ به گونه‌ای که هر مثقال طلا امروز با کاهش حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۶۱۸ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان قیمت خورد. سکه تمام طرح قدیم نیز سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب دو میلیون و ۹۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شدند.

به گفته دست‌اندرکاران بازار طلا، کاهش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته دو علت اصلی کاهش داد و ستدها را دارد و دلیل دوم آن نیز کاهش تقاضای کلی در بازار سکه و طلا است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بازار در ثبات به سر ببرد.

در بازار ارز نیز نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ ملی امروز کاهش یافت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

بر این اساس، نرخ دلار و یورو در صرافی‌ها از جمله صرافی بانک ملی با کاهش همراه بود و به این ترتیب این صرافی هر دلار آمریکا را با نرخ ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان می‌خرد و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد.

همچنین نرخ هر یورو در این صرافی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است و در مقابل این صرافی هر یورو را با نرخ ۱۴ هزار و ۱۸۰ تومان می‌خرد.

مقایسه نرخ دلار و یورو در صرافی بانک ملی با روزهای گذشته نشان می‌دهد که قیمت دلار و یورو نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه بوده است.

در بازار غیر رسمی نیز نرخ فروش لیر امروز ۲۵۵۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۸۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

یورو مسافرتی نیز در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۵۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.