۰ نفر

شرط لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا چیست؟

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۰۲
کد خبر: 314453
شرط لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا چیست؟

تازه ترین تحلیل واحد اطلاعات بلومبرگ نشان می دهد که قیمت طلا برای افزایش بیشتر و ادامه روند صعودی منتظر کاهش بیشتر شاخص سهام در بازارهای بین المللی است.

به گزارش کیتکو نیوز ، واحد اطلاعات بلومبرگ در جدیدترین تحلیل خود از وضعیت بازار طلا نوشت: این احتمال وجود دارد که با اصلاح بیشتر شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت هر اونس طلا تا 1400 دلار افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش مایک مک گلون تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: اگر شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آمریکا با کاهش بیشتری روبرو شود، بی شک این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. در صورت وقوع این سناریو، ارزش دلار نیز باید کاهش یابد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: طلا در محدوده قیمتی 1375 دلاری یک مقاومت سخت اولیه دارد. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت هر اونس طلا تا 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی اظهار داشت: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت.

سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.