۰ نفر

بهترین و بدترین گذرنامه‌های جهان

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 257044
بهترین و بدترین گذرنامه‌های جهان

بدترین گذرنامه های دنیا از نظر سفر بدون روادید متعلق به افغانستان است، سنگاپور و ژاپن معتبرترین گذرنامه‌های دنیا را دارند.

وبسایت  Henley Passport Index فهرست رده بندی بدترین و بهترین گذرنامه های جهان در فوریه 2018 را منتشر کرد که نام پاکستان در میان بدترین روادید دنیا برای گردشگران دیده می شود .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رتبه پاکستان از میان 105 کشور جهان 102 بوده و دارندگان گذرنامه پاکستانی تنها می توانند به 30 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

بدترین گذرنامه های دنیا از نظر سفر بدون روادید افغانستان است که شهروندان این کشور تنها قادر به سفر به 24 کشور جهان بدون اخذ روادید هستند .

کشورهای عراق و سوریه نیز پس از افغانستان در جایگاه پایین تر از پاکستان قرار دارند.

بر اساس این رده بندی، دو کشور سنگاپور و ژاپن دارای بهترین دارندگان پاسپورت دنیا شناخته شده اند و شهروندان این دو کشور آسیایی مجازند بدون اخذ روادید به 180 کشور دنیا سفر کنند .

کشور آلمان که پیش از این در جایگاه نخست دنیا قرار داشت با کسب 179 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت .

این رده بندی ، بر اساس دارندگان گذرنامه های کشورهای دنیا که می توانند بدون اخذ رواید به دیگر کشورهای دنیا سفر کنند تنظیم شده است .

کره جنوبی به همراه کشورهای اروپایی دانمارک فنلاند فرانسه ایتالیا اسپانیا و سوئد در جایگاه سوم قرار گرفت و دارندگان این کشورها قادر به سفر به 178 کشور جهان هستند .

در میان کشورهای اسیایی، مالزی با کسب 169 امتیاز در جایگاه یازدهم دنیا قرار گرفت و بر اساس این رده بندی آمریکا و کانادا در جایگاه پنجم و امارات متحده عربی در جایگاه 27 جای گرفته اند.