۰ نفر

خدائیان: در بازرسی ها هیچ خط قرمزی نمی شناسیم

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 659840
خدائیان: در بازرسی ها هیچ خط قرمزی نمی شناسیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در بازرسی‌ها هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم و اگر سوءجریانی باشد قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  میزان ؛ ذبیح الله خداییان در جریان سفر به استان کرمانشاه، در جمع همکاران بازرسی این استان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، به بیان فرازهایی از نهج البلاغه پیرامون نظارت و بازرسی پرداخت و اظهار کرد: بازرسان باید به عنوان عیون جامعه چشم بیدار نظام هستند و این چشم باید خوب ببیند و خوب منعکس کند.

وی به بیان توصیه‌هایی خطاب به بازرسان پرداخت و رازداری را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم مورد اشاره قرار داد.

رییس سازمان بازرسی با بیان اینکه در نگارش گزارشات دقت شود، تاکید کرد که گزارش‌های تهیه شده در سازمان بازرسی باید دقیق و مستند باشد و بر اساس دلایل و مدارک نگارش شود.

خداییان بازرسان را از پرداختن به مسایل جزیی بر حذر داشت و گفت: باید مسایل مهم و گلوگاه‌های فساد در هر استان شناسایی و بازرسی بر اساس آن پیش بینی شود و این روند تا مسدودسازی گلوگاه فساد ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در مورد گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم آسیب شناسی صورت گیرد، تصریح کرد: بازرسان باید با علم و آگاهی انتخاب شوند و در حوزه مربوطه متخصص باشند.

رییس سازمان بازرسی تسلط بر قوانین و مقررات دستگاه مورد بازرسی را تکلیفی مهم بر دوش بازرسان دانست و از برگزاری آزمون‌هایی از بازرسان بدون اطلاع قبلی به منظور تعیین سطح آگاهی آنان نسبت به قوانین و مقررات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به ماموریت ریاست دستگاه قضا به سازمان بازرسی پیرامون نظارت بر اجرای قوانین، تاکید کرد: بازرسان باید تکالیف دستگاه‌ها را احصا و بر اجرای این تکالیف قانونی نظارت کنند.

خداییان با بیان اینکه دربازرسی‌ها نکات مثبت و منفی با هم دیده شود، گفت: از کلی گویی پرهیز کرده و پیشنهادات دقیق، قابل اجرا، زمان دار و عملیاتی باشد.

رییس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در بازرسی‌ها هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم و اگر سوءجریانی باشد قاطعانه برخورد می‌کنیم.