۰ نفر

رییس سازمان ثبت:

حرم مطهر امام رضا (ع) سنددار شد

۵ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۴
کد خبر: 647868
حرم مطهر امام رضا (ع) سنددار شد

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۹۶ درصد از اراضی و عرصه‌های ملی دارای سند مالکیت حدنگاری شده و تا دو ماه آینده متعهد می‌شویم که ۴۰۰ سند حدنگاری باقیمانده نیز صادر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حسن بابایی روز یکشنبه در نخستین همایش ایده‌های تحول آفرین ثبتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ارایه گزارش تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت و افزود: با تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در همه استان‌های کشور،۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای سند حدنگاری شده است که این اقدام مانع از کوه‌خواری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری می‌شود و تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه ششم توسعه حدنگاری ۱۱۰ میلیون هکتار عرصه‌های ملی بود که ۲۰ میلیون هکتار فراتر از تعهد عمل کرده‌ایم.

بابایی اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد از روستاها و شهرها دارای سند حدنگاری شده و مقرر است تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد تا به حد مطلوب برسد.

وی ادامه داد: اکنون سند حرم رضوی و اراضی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد جمکران نیز صادر شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: علاوه بر ثبت سند حدنگاری ۶۰ متری سواحل شمال، جنوب و دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸ هزار هکتار، همچنین بستر قطعی رودخانه‌های زاینده‌رود ، دز، کارون، کرخه و مارون نیز ثبت شده است.