۰ نفر

دادستان قزوین خبر داد؛

تشکیل پرونده قضایی درباره «هنجارشکنی» در حسینیه امینی ها

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 637570
تشکیل پرونده قضایی درباره «هنجارشکنی» در حسینیه امینی ها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل پرونده قضایی علیه هنجارشکنان در حسینیه امینی های قزوین خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: طی روزهای اخیر تصاویر و فیلمی در فضای مجازی از رفتارهای هنجارشکنانه در حسینیه امینی های قزوین در فضای مجازی منتشر گردید که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی شد.

وی افزود: بر این اساس دادستان به عنوان مدعی العموم پیگیری و برخورد با خاطیان و مسببان این امر را در دستور کار خود قرار داد و از سوی دیگر با توجه به موقوفه خاص و تاریخی بودن مکان، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین به عنوان متولیان امر بلافاصله در قضیه ورود کرده و ضمن تقبیح این اقدام، در نهایت طی بیانیه‌ای قول پیگیری موضوع را دادند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: یوم جاری حسب شکایت اداره اوقاف، تولیت این حسینیه تحت تعقیب قرار گرفت و علیه وی، پرونده قضایی تشکیل شد و شناسایی عوامل تهیه و انتشار فیلم هنجارشکنانه در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه این پرونده در مراحل اولیه تحقیقات مقدماتی است، لذا جزئییات و ادامه روند رسیدگی از طریق روابط عمومی دادگستری استان قزوین به اطلاع اصحاب رسانه و مردم شریف قزوین خواهد رسید و مطمئناً با مسببان و متخلفان در هر مقام و موقعیت، قاطعانه برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیراً شاهد اقدامات هنجارشکنانه مشابه در برخی دیگر از اماکن تاریخی و تفریحی استان قزوین بودیم، که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد. هر چند اینگونه مسائل زیبنده مردم شریف و ولایتمدار استان قزوین نیست و به دستگاه‌های مربوطه هشدار داده می شود که