۰ نفر

توضیحات رییس سازمان زندان ها درباره موجودی پابند الکترونیک

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۵
کد خبر: 634698
توضیحات رییس سازمان زندان ها درباره موجودی پابند الکترونیک

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از افزایش ۲.۵ برابری زندانیان دارای پابند الکترونیکی خبر داد و گفت: تا ۲ هفته دیگر ۱۲ هزار و ۵۰۰ پابند الکترونیک به آمار موجود اضافه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامعلی محمدی با بیان اینکه این سازمان هم اکنون در زمینه پابند الکترونیکی با هیچ کمبودی مواجه نیست، افزود: در سه ماه اخیر، آمار زندانیان تحت پوشش پابندهای الکترونیکی نزدیک به دو و نیم برابر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون سه هزار و ۲۰۰ پابند الکترونیک در انبارهای زندان‌های همه استان‌ها موجود است، گفت: هیچ استانی وجود ندارد که در انبارهای زندان‌هایش پابند الکترونیک موجود نباشد.

محمدی اظهارداشت: بر اساس پیگیری‌های سازمان زندان‌ها تا ۲ هفته دیگر تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ پابند الکترونیکی به آمار پابندهای موجود اضافه خواهد شد.

رییس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: در سازمان زندان‌ها انتظار این بود که تعداد موجودی پابندهای الکترونیکی را به ۱۵ هزار عدد برسانیم و پس از آن پیشنویس بخشنامه‌ استفاده از این پابندها به رییس قوه قضاییه ارائه دهیم تا در صورت تایید رییس عدلیه، این بخشنامه به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شود و قضات محاکم بیش از پیش نسبت به صدور آراء جایگزین حبس اقدام کنند.