۰ نفر

گفت‌وگوی ایران و فرانسه درباره دفاتر اسناد رسمی؛

«مکزیک»، محل بررسی پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 633651
«مکزیک»، محل بررسی پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با دیوید آمبروزیانو، رییس شورای عالی سردفتران فرانسه بصورت ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در حاشیه این گفت‌وگو قرارداد همکاری دوجانبه ایران و فرانسه به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

دیوید آمبروزیانو گفت: «ماکرون» که برای یک دوره پنچ‌ساله دیگر بعنوان ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شده قصد دارد اصلاحاتی بخصوص در زمینه سیستم بازنشستگی فرانسه داشته باشد. همچنین قانون مربوط به اخلاق حرفه‌ای سردفتری هم که به سال ۱۹۴۵ برمی‌گردد اصلاح می‌شود. اصلاح این قانون از طرف وزارت دادگستری فرانسه با همکاری شورای عالی سردفتری فرانسه شکل گرفته است.

در این گفت‌وگو عنوان شد که با توجه به بهبود اوضاع بهداشتی مربوط به کرونا، کانون سردفتران ایران می‌تواند در ماه‌های آینده با همکاری شورای عالی سردفتران فرانسه کنفرانسی بین‌المللی با عنوان «دفاتر اسناد رسمی و نقش آن در کارایی اقتصادی» برگزار کند که این پیشنهاد مورد استقبال علی خندانی رییس کانون سردفتران قرار گرفت.

خندانی به همتای فرانسوی خود گفت: ایران بطور جدی برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در تهران را بررسی خواهد کرد و در صورت فراهم‌شدن شرایط، این کنفرانس بین‌المللی با هدف معرفی پیشرفت‌های نظام سردفتری ایران و هموارساختن پیوستن کانون سردفتران ایران به اتحادیه بین‌المللی سردفتران برگزار خواهد شد.