۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

موقعیت باقر

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 630054
موقعیت باقر

دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند. زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان سه دسته می‌شوند: دسته‌ای به مخالفت با گذشته خود برمیخیزند و از گذشته خود پشیمانند. دسته‌ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند و همه چیز را فراموش می‌کنند.

اقتصادآنلاین - حسام الدین قاموس مقدم؛ دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند. زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان سه دسته می‌شوند: دسته‌ای به مخالفت با گذشته خود برمیخیزند و از گذشته خود پشیمانند. دسته‌ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند و همه چیز را فراموش می‌کنند.

دسته سوم به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسئولیت می‌کنند که از شدت غصه‌ها و مصائب دق خواهند کرد. پس، از خدا بخواهید با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزء دسته سوم ماندن سخت و دشوار خواهد بود.

امروز، ۳۹ سال بعد از آن پیش بینی تلخ و دقیق حمید باکری که «مجنون» هنوز پیکرش را به ما برنگردانده، همسر و فرزند و داماد یکی از همان آدم‌های باقیمانده از جنگ، کالسکه به دست و تخت به دوش، از ترکیه بازگشته‌اند و داستان شده است.

تدوین: شیما احمدی