۰ نفر

راه‌اندازی سامانه جدید سازمان تعزیرات حکومتی؛

برای گزارش گرانفروشی با ۱۳۵ تماس بگیرید

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶
کد خبر: 628765
برای گزارش گرانفروشی با ۱۳۵ تماس بگیرید

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن ‌راه‌اندازی سامانه ۱۳۵ وعده داد که این سامانه روند رسیدگی‌های حقوقی به تخلفات بازار را در شکل و قالب نو وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

اقتصادآنلاین - عاطفه حسینی؛ پیش از ظهر امروز سازمان تعزیرات حکومتی از سامانه ۱۳۵ رونمایی کرد. به گفته رییس سازمان تعزیرات حکومتی، در این سامانه قرار است به محض اینکه شکایات مردمی وارد سامانه شد به شعبه رسیدگی به تخلفات ارجاع و بلافاصله به آن رسیدگی شود و تمام این اقدامات در هر مرحله از طریق پیامک به شاکی ارسال خواهد شد.

همچنین رسیدگی به تخلفات در شعب تعزیرات، حضوری نخواهد بود و نیازی به احضار واحد صنفی متخلف نیست زیرا به محض اینکه شکایت به شعبه ارجاع شود، شعبه رسیدگی ‌کننده بدون احضار واحد صنفی متخلف، به موضوع شکایت رسیدگی و حکم را صادر خواهد کرد. رأی صادره نیز از طریق پیامک به واحد صنفی ابلاغ می‌شود و واحد صنفی اگر اعتراضی داشت می‌تواند تجدید نظرخواهی کند.

برای استفاده از سامانه http://tazirat۱۳۵.ir/، شهروندانی که می‌خواهند گزارش گرانفروشی دهند باید ابتدا از طریق موبایل شکایت خود را ثبت کنند.

بر این اساس پس از تماس با شماره ۱۳۵ از طریق تلفن همراه، یک لینک برای شما پیامک می‌شود که با کلیک بر روی آن و وارد کردن اطلاعات، شکایت ثبت شده و بلافاصله به شعبه ارسال می‌شود. 

پس از ورود به سامانه http://tazirat۱۳۵.ir/، گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید. سپس باید اطلاعات خواسته شده در مراحل اطلاعات اولیه، مشخصات شاکی و مشخصات متهم را وارد کنید. عکس واحد صنفی، فاکتور، کالا، فیش/رسید پرداختی و ... را نیز در پیوست اضافه کنید. در آخر هم باید خلاصه شکوائیه را تایید کنید.

در این مرحله برای شما شماره پیگیری ارسال میشود که تا پایان رسیدگی به شکایت خود باید آن را نگه دارید. برای بررسی روند شکایت خود نیز به شماره پیگیری نیاز ارید.