۰ نفر

محکومیت عامل جنایت هولناک در گرگان به قصاص

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبر: 626737
محکومیت عامل جنایت هولناک در گرگان به قصاص

عامل جنایت هولناک گرگان که با تیغ موکت‌ بری، تبر و چاقو به مردم حمله کرده و یک نفر را به قتل رسانده و ۱۰ نفر را راهی بیمارستان کرده بود، از سوی دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، متهم که محمود نام دارد و 52ساله است عصر 12مرداد سال گذشته در اقدامی جنون آمیز درحالی‌که چاقو و تبر در دست داشت به مردم و کسبه در چهارراه میدان شهرستان گرگان حمله کرد و پس از آنکه چندین نفر را هدف ضربات چاقو، تیغ موکت‌بر و تبر قرار داد، با حضور مأموران پلیس دستگیر شد.

این مرد پس از دستگیری درباره انگیزه‌اش از این اقدام جنون آمیز گفت: حدود 30ماه پیش، همسر دومم درست مثل همسر اول به‌دلیل اعتیاد من به مواد‌مخدر طلاق گرفت و همراه فرزندانم گرگان را ترک و به زادگاهشان نقل مکان کردند. پس از آن بود که تنها شدم و به مرور زمان و با از دست دادن خانه و ماشینم، به یک کارتن خواب ‌تبدیل شدم. وی ادامه داد:

30‌ماه تنها بودم و از میان زباله‌ها، ضایعات جمع می‌کردم و به چهارراه میدان گرگان می‌بردم و می‌فروختم. با پولش تریاک و غذا و قرص می‌خریدم و روز حادثه3هزار تومان دادم و قرص خریدم و آن را مصرف کردم.

پس از اینکه قرص‌ها را مصرف کردم اتفاقات سختی که در این مدت برایم افتاده بود و اذیت‌های مردم و کسبه در مقابل چشمانم آمد. ناخودآگاه دستم را داخل جیبم کردم و تیغ موکت‌بری را بیرون کشیدم و شروع کردم به زخمی کردن مردم.

بعد از اینکه چند نفر را با تیغ زدم، تیغ شکست و کوتاه شد. از یک آهنگری که آنجا بود یک چاقوی بزرگ و یک تبر برداشتم و چند نفر دیگر را هم زدم تا اینکه پلیس آمد و خودم را تسلیم کردم.

پس از دستگیری متهم رسیدگی به پرونده او به‌صورت ویژه در دادسرای گرگان آغاز شد و پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم، کیفرخواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد.

به‌گفته حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری گلستان: در جریان جلسه محاکمه و به درخواست اولیای دم، دادگاه حکم قصاص این فرد را صادر کرد که متهم و وکیل او به این رأی اعتراض کردند و هم‌اکنون پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست پرونده مصدومان این پرونده هم صادر و برای تعیین دیه به دادگاه کیفری ۲ فرستاده شده است.