۰ نفر

دستگیری قاتل نگهبان ۱۹ ساله یک دامداری

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۱۵
کد خبر: 625685
دستگیری قاتل نگهبان ۱۹ ساله یک دامداری

مرد جوان که در یک درگیری شبانه با شلیک گلوله نگهبان دامداری را به قتل رسانده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، چند روز قبل همزمان با مرگ پسر 19 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تیم جنایی تحقیقات خود را برای حل این پرونده آغاز کرد.

با حضور تیم تحقیق در بیمارستان مشخص شد این پسر 19 ساله که نگهبان یک دامداری در شهرری بوده و مرد دیگری با شلیک گلوله تفنگ شکاری زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. اما با وجود تلاش کادر درمان، پسر جوان به نام فیروز تسلیم مرگ شد. دومین مصدوم نیز از ناحیه پا بشدت مجروح شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

با مشخص شدن این موضوع، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی دامداری شده و صاحب دامداری در تحقیقات گفت: نیمه شب بود که فیروز به سراغم آمد و گفت خودروی پژویی با سه سرنشین در مقابل دامداری توقف کرده است. تصور می‌کنم آنها قصد سرقت دارند.

او ادامه داد: با این احتمال که پژوسواران سارق هستند، من و فیروز چوبی برداشته و به سراغ آنها رفتیم. درگیری شروع شد و در این میان ناگهان یک نفر تیراندازی کرد که گلوله‌ای به فیروز و یکی از پژوسواران به نام‌ هاشم اصابت کرد.

دستگیری پژوسواران

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دو سرنشین دیگر پژو را شناسایی و بازداشت کردند. اما آنها منکر سرقت بوده و ادعای متفاوتی را مطرح کردند: آن شب برای تفریح و گردش از خانه خارج شدیم.

پس از طی مسافتی، در کنار دیوار دامداری توقف کردیم. ما قصدمان سرقت نبود، فقط می‌‌خواستیم چند لحظه‌ای توقف کنیم و بعد به راه بیفتیم که ناگهان فیروز و دو مرد دیگر به سمت ما حمله کردند.

درگیری بالا گرفت و هوا هم تاریک بود به همین دلیل دقیقاً متوجه نشدیم که چه کسی شلیک کرد، ولی هیچ کدام از ما اسلحه‌ای به همراه نداشتیم.

نکته مهمی که کارآگاهان در اظهارات پژوسواران به دست آوردند، تعداد افرادی بود که آن شب در دامداری حضور داشتند. صاحب دامداری مدعی بود که شب حادثه فقط او و نگهبان 19 ساله حضور داشتند. اما پژوسواران می‌‌گفتند که سه نفر در این درگیری بودند. اگر اظهارات پژوسواران درست بود، احتمال اینکه سومین نفر عامل جنایت باشد قوت می‌‌گرفت.

دستگیری قاتل

در ادامه تحقیقات میدانی، مشخص شد که شب حادثه به غیر از صاحب دامداری و نگهبان، برادر صاحب دامداری به نام شایان نیز در محل حضور داشته است. بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی مأموران راهی محل شده و شایان را بازداشت کردند. در بازرسی از خانه وی، اسلحه شکاری به دست آمد که در آزمایشات صورت گرفته توسط کارشناسان سلاح مشخص شد به تازگی از آن تیر شلیک شده است.

از سویی کارآگاهان به سراغ پسر پژو سواری که او نیز در این ماجرا مصدوم شده بود رفتند. وی پس از بهبودی در مواجهه با شایان او را به عنوان عامل تیراندازی شناسایی کرد.

شایان که با مدارک و شواهد پلیسی مواجه شده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود: آن شب به دامداری رفته بودم که فیروز آمد و خبر از حضور پژو سوارانی داد که تصور می‌‌کرد سارق باشند. من هم با این احتمال اسلحه شکاری را برداشتم و به بیرون دامداری آمدم.

درگیری بالا گرفت و من شلیک کردم. قصدم کشتن نبود، اما این تیراندازی منجر به مصدومیت یکی از پژوسواران و نگهبان دامداری برادرم شد. من که ترسیده بودم و می‌‌دانستم کسی آن شب مرا ندیده است، اسلحه را برداشته و قبل از رسیدن مأموران آنجا را ترک کردم.

قرار شد که برادرم حرفی از من به زبان نیاورد و من هم خودم را بی خبر از ماجرا نشان دهم. من قصد کشتن نداشتم و این ماجرا یک حادثه بود.

با اعتراف مرد جوان به تیراندازی مرگبار، به دستور بازپرس جنایی شایان به اتهام قتل عمد بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.