۰ نفر

دادستان کل کشور؛

مقدمات برای آتش زدن و خرد کردن کالای قاچاق فراهم شده است

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 624623
مقدمات برای آتش زدن و خرد کردن کالای قاچاق فراهم شده است

دادستان کل کشور گفت: سازمان اموال تملیکی، دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید برای آتش زدن و خرد کردن کالا‌های قاچاق هماهنگ شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منتظری گفت: باید میان سازمان اموال تملیکی، دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی، یک هماهنگی باشد تا حتی شده به صورت نمادین، آن چه که مقام معظم رهبری یک بار به صورت آتش زدن و یک بار به صورت خرد کردن درباره کالاهای قاچاق بیان کرده‌اند اجرا شود؛ وظیفه داریم که در اجرای دستور و تحقق فرمان ایشان، این کار را انجام دهیم.

دادستان کل کشور می‌گوید: مقدمات فراهم شده و از سازمان اموال تملیکی درخواست کرده‌ام که این کار را زودتر انجام دهند؛ اشکالاتی که وجود دارد را هم برطرف خواهیم کرد.

۱۰ بهمن امسال، رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفتند: «مبارزه‌ی با قاچاق باید کاملاً قاطع و بی‌رحمانه باشد. ملاحظه کنید که حالا این جنس فلان است، بیاوریم، چه کنیم، نه؛ من گفتم جنس لوکس وارد شده را که قاچاق وارد کرده، بیندازید زیر دستگاه خردکننده، خردش کنید؛ والّا اگر چنانچه آن را به صورت دیگری وارد بازار کردید، همان می‌شود، صنعت داخلی لطمه می‌خورد».

ایشان ۱۱ مرداد سال ۹۵ هم گفتند: «وقتی شما آن باند قاچاقچی را پیدا می‌کنید و آن جنس کلان قاچاق را که چند هزار تُن وزن آن است، وارد کشور می‌کنید، این جنس را جلوی چشم همه آتش بزنید؛ ضربه بزنید به قاچاقچی، به جنس دارای مشابه داخلی. خب معلوم است وقتی‌ که جنس خارجی وارد شد - چه از مبادی ورودی قانونی مثل گمرک و امثال این‌ها، چه از مبادی قاچاق که متأسّفانه خیلی هم زیاد است - تولید داخلی می‌خوابد».