۰ نفر

دادستان تهران دستور داد؛

انتقال مددجویان شهرستانی کانون اصلاح و تربیت به شهرهایشان

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰
کد خبر: 624046
انتقال مددجویان شهرستانی کانون اصلاح و تربیت به شهرهایشان

دادستان تهران در جریان بازدید سرزده از کانون اصلاح و تربیت بر لزوم تعیین تکلیف پرونده قضایی ۳۴ نفر از مددجویان این مرکز تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، علی صالحی با حضور در کانون اصلاح و تربیت، علاوه بر دیدار با مسئولان، مددکاران و مددجویان این مرکز، عملکرد این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.

دادستان تهران همچنین در گفت‌وگو و دیدار چهره به چهره با تک تک مددجویان، بر رسیدگی فوری به پرونده‌های آن‌ها در قالب طرح پایش تأکید کرد و یادآور شد: مددجویان کانون اصلاح و تربیت بایستی به صورت مستمر تحت معاضدت‌های قضایی لازم قرار گیرند.

وی در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت تهران، ضمن صدور دستورات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های ۳۴ نفر از مددجویان، تأکید کرد: مشکلات قضایی این افراد باید با قید فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری، آن دسته از مددجویانی که خانوادهایشان در دیگر استان‌ها سکونت دارند جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با هدف تکمیل روند اصلاح و تربیت به محل اقامت شان منتقل شوند.

همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درخواست‌های مطرح شده در این دیدار مربوط به دادستان‌های سایر حوزه‌های قضایی بود، دادستان عمومی و انقلاب تهران، دستورات و ارشادات لازم را در این خصوص ارائه کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات بی دریغ مددکاران و دیگر پرسنل کانون اصلاح و تربیت، با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های مجدانه یکی از مددکاران این مرکز که در جهت انجام وظایف محوله و ارائه خدمات به مددجویان عملکرد مطلوبی داشته است، تقدیر کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار سیدحشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و جمعی از قضات، دادستان تهران را همراهی کردند.