۰ نفر

بیشترین تخلف گران فروشی در صنف خشکبار است

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۳
کد خبر: 622907
بیشترین تخلف گران فروشی در صنف خشکبار است

رییس گشت‌های مشترک تعزیرات شهرستانهای استان تهران گفت: تعزیرات در زمینه‌های کم فروشی و گران فروشی در حومه تهران و شهرستان‌های استان تهران با متخلفین برخورد می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس گشت‌های مشترک تعزیرات شهرستانهای استان تهران گفت: گشت‌های مشترک نوروزی برای نظارت بر مواد غذایی، پوشاک و رستوران‌ها آغاز شده است و تعزیرات در زمینه‌های کم فروشی و گران فروشی در حومه تهران و شهرستان‌های استان تهران با متخلفین برخورد می‌کند.

به گفته‌ حسن بیگی، بیشترین تخلف گران فروشی در صنف خشکبار است که در گشت‌های تعزیرات از برخی فروشگاه‌های متخلف آجیل و پسته ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان گرانتر از قیمت مشخص شده به فروش میرفت و در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها فروش گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته بود که مغازه دار تا ۴۸ ساعت فرصت دارد مواد فاسد شدنی رو خارج کند و اجازه فروش هم ندارد. بعد از خروج هم مغازه به مدت 1 هفته پلمب می شود. همچنین ۱ تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز معدوم و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

رییس گشت‌های مشترک تعریرات استان تهران گفت: در خشکبار و آجیل‌ عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور معتبر و گران فروشی تخلف محسوب می‌شود و تا کنون بیش از ۵۰ مورد از فروشگاه‌های متخلف پلمپ شده است، صبح امروز در یک قصابی ۷۵ کیلو گوشت تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شده است، از همین جهت هموطنان دقت کنند با اعلام دامپزشکی باید قصابی‌های مجاز گوشت چرخ کرده را در حضور مشتری چرخ نمایند.

حسن بیگی گفت: گشت‌های تعزیرات از ۹ صبح تا ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ نظارت می‌کنند که بیشتر این گشت‌ها در شهرری و باقر شهر است، در شهرری ۴ گشت در صبح و ۴ گشت در شب وجود دارد.