۰ نفر

هشدار پزشکی قانونی در رابطه با احتمال افزایش تصادفات نوروزی

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 619637
هشدار پزشکی قانونی در رابطه با احتمال افزایش تصادفات نوروزی

در نوروز پیش رو که محدویت‌های کرونایی سفر به حداقل ممکن رسیده است، تنها رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه وتوجه به نکات ایمنی می‌تواند از رشد فزاینده تصادفات جلوگیری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به لغو کامل محدودیت‌های سفر در تعطیلات نوروز پیش رو و داشتن تنها شرط سفر یعنی گواهی تأیید تزریق واکسن، پیش بینی می‌شود در ایام نوروز ۱۴۰۱ با حجم قابل توجهی از سفرها در مقایسه با دو سال گذشته مواجه باشیم. دو سالی که به دلیل اعمال محدودیت‌ها به ویژه در نوروز ۱۳۹۹، با کاهش قابل توجه آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن مواجه بودیم.

در نوروز گذشته (۱۴۰۰) نیز با وجود آنکه همچنان محدودیت‌های اندکی برای مسافرت اعمال شد، اما آمار کشته‌های تصادفات رشد ۹۲.۶ درصدی را نسبت به سال قبل از آن تجربه کرد.

با این وصف قطعاً در نوروز پیش رو که محدویت‌های کرونایی سفر به حداقل ممکن رسیده است، تنها رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه وتوجه به نکات ایمنی می‌تواند از رشد فزاینده تصادفات و آمار قربانیان و مصدومان ناشی از آن جلوگیری کند.

بر اساس آمارهای موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، یکهزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در نوروز سال قبل از آن ۵۳۴ نفر بود و این یعنی رشد ۹۲.۶ درصدی کشته‌های تصادفات.

در سال‌های اخیر کمترین تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده که علت اصلی آن ممنوعیت سفر در ماه‌های اولیه شیوع کرونا بود.

سازمان پزشکی قانونی کشور بار دیگر به هموطنان عزیز توصیه می‌کند در صورت اقدام به سفر، حتماً رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌ها و هشدارها را مد نظر قرار دهند تا ایام تعطیلات نوروزی با سفرهایی ایمن و اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسد.

حوادث رانندگی