۰ نفر

معاون قوه قضاییه؛

اطلاع رسانی روند ثبت سند به سامانه ثنا منتقل می شود

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 619269
 اطلاع رسانی روند ثبت سند به سامانه ثنا منتقل می شود

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اطلاع رسانی روند ثبت سند در سامانه ثنا در حال انتقال است تا مردم از طریق این سامانه مراحل ثبت سند را پیگیری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ؛  روز پنجشنبه در نشست با مدیران ادارات ثبت اسناد و املاک خوزستان و جمعی از نخبگان این حوزه و قرارگاه جهاد کاداستر در محل گیت بوستان اهواز با اشاره به اینکه خوزستان در بحث اجرای حد نگاری استان های پیشرو است، بیان کرد: کمیسیون‌های رفع تداخل در خصوص ثبت اراضی باید با سرعت بیشتری امور را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اختلافات درون سازمانی یا بین دستگاهی نباید مانع ایجاد سند شوند، افزود: املاکی در استان وجود دارد که در گذشته سند ملی بودند و در حال حاضر در محدوده شهر قرار دارند؛ چندین هیات را به استان اعزام خواهیم کرد تا وضعیت اراضی بدون سند مشخص شود.

بابایی با اشاره به اینکه بسیاری از املاک در استان فاقد سندحسن بابایی هستند، اظهارداشت: باید با دید مساعد برای صدور سند و حل این مشکلات ورود کرد.

برای صدور سند سخت گیری نشود

معاون قوه قضاییه بیان کرد: در صدور سند اراضی و املاک در صورت وجود مستندات و نبود معارض سخت گیری نشود.

وی با تاکید بر لزوم بسیج نیروها برای صدور اسناد زراعی افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک به تنهایی نمی توانند کار کنند،باید فرهنگ سازی کنیم تا کاداستر کشاورزی هر چه زودتر تهیه شود.

بابایی با اشاره به اینکه بیشترین سلامت اداری را در خوزستان داریم، اظهارداشت: برای تکمیل سه واحد ثبتی در خوزستان اعتبار مورد نیاز تخصیص داده خواهد شد تا سه ماه آینده این سه واحد افتتاح شوند

وی بر لزوم راه اندازی این مراکز در شهرستان هایی که واحد ثبتی  وجود ندارد، افزود: در دوره تحول و تعالی باید به فکر تحول در جهت رسیدن به دوره تعالی باشیم.

معاون قوه قضاییه هوشمندسازی پروسه ثبت سند را از شعارهای این دوره عنوان و بیان کرد: قالب فرآیندهای ثبتی به سمت الکترونیکی شدن در حال حرکت است تا مراجعات مردمی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه برون سپاری جزو سیاست‌های این سازمان است، افزود: در استان خوزستان ۲۰۰ نیروی انسانی در ثبت اسناد و املاک کمبود وجود دارد از این رو صدور اسناد باید به دفاتر ثبت اسناد واگذار شود.

بابایی گفت: ۲۰ عملیاتی که نیاز به انجام در ادارات ثبت اسناد و املاک  نیست به دفاتر ثبت اسناد باید منتقل شوند.

مدیران ثبت اسناد تلاش شبانه روزی داشته باشند

معاون قوه قضاییه اظهارداشت: اگر مدیر استانی می‌خواهد در پست خود باقی بماند باید شبانه روزی کار کند چراکه فعالیت در ادارات ثبت اسناد به معنی عملکرد میدانی و ارتباط با مردم است.

وی افزود: اگر سرزده به یک اداره ثبت مراجعه و شاهد صف کشیدن مردم‌ برای انجام امور به دلیل کم کاری مدیر باشم او را عزل می‌کنم؛ اگر می‌خواهیم سلامت اداری را ارتقا دهیم باید فعالیت بسیجی وار داشته باشیم.

بابایی دلیل خیلی از پرونده‌های حقوقی را تثبیت نشدن سند دانست و گفت: ۱۹نفر در شهرستان کارون برای یک‌ ملک فاقد سند کشته شدند؛ هر دستگاهی که برای صدور سند همکاری نکند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران یکدیگر را نصیحت و مواظبت کنند که مرتکب تخلفی نشویم؛ اگر نیرویی از ثبت اسناد دچار تخلف یا دستگیر شود باعث شرمندگی سازمان است.

معاون قوه قضاییه امروز از ادارات ثبت اسناد و املاک خوزستان بازدید کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز گذشته در سفری ۲ روزه به خوزستان برای بررسی وضعیت ثبت اسناد اراضی و املاک و اجرای طرح کاداستر به خوزستان سفر کرد.