۰ نفر

سفر به ایران برای تسویه‌ حساب با زندانبان فراری

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۴
کد خبر: 618850
سفر به ایران برای تسویه‌ حساب با زندانبان فراری

گروگانگیران نقش پلیس را بازی کردند تا با ربودن ۲ پسر جوان، دست به اخاذی دلاری بزنند اما ۲۴ ساعت بعد از ترس ورود پلیس به ماجرا و دستگیری، گروگان‌ هایشان را با دست و پای بسته رها کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، چند روز قبل 2مرد که وانمود می‌‌کردند مأمور پلیس هستند، درحالی‌که دستبند و بیسیم به‌دست داشتند سد راه 2جوان 19ساله افغان شدند و با گفتن این جمله که «شما مظنون به سرقت هستید و باید با ما به اداره پلیس بیایید» هر دوی آنها را سوار خودروی خود کرده و به راه افتادند.

آنها اما به جای اداره پلیس راهی خانه‌ای در جنوب تهران شدند و طولی نکشید که 2جوان افغان متوجه شدند در دام مأموران قلابی گرفتار شده‌اند و سرنوشت شومی در انتظارشان است.

تماس با خانواده

گروگانگیران از ربودن 2جوان افغان تنها یک هدف داشتند؛ اخاذی از خانواده یکی از آنها. آدم‌ربایان پس از آنکه 2جوان افغان را در اتاقی زندانی کردند با خانواده گروگان خود تماس گرفته و برای آزادی او درخواست دلار کردند. اگرچه تماس‌گیرنده تهدید کرده بود که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود جان گروگانش را خواهد گرفت اما پدر گروگان که نگران جان پسرش بود راهی اداره پلیس شد و مأموران را در جریان این حادثه قرار داد.

رهایی گروگان‌ها

مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان و نجات گروگان‌ها شروع شد. تا اینکه 24ساعت بعد آدم‌ربایان هر دو جوان افغان را با دست و پای بسته در خیابان رها کردند. با آزادی گروگان‌ها، مأموران به تحقیق از آنها پرداختند.

یکی از آنها گفت: وقتی سوار خودروی آدم‌ربایان شدیم تازه فهمیدیم که آنها پلیس نیستند و قصد ربودن ما را دارند. وی ادامه داد: آدم‌ربایان ما را تهدید کرده و به خانه‌ای در جنوب تهران انتقال دادند. در آنجا دست و پای ما را بستند و با خانواده من تماس گرفته و درخواست پول کردند.

آنها هدفشان اخاذی از خانواده من بود چون فقط به پدر من زنگ زدند و با خانواده دوستم کاری نداشتند. چند ساعت بعد هم صدایشان را شنیدیم که می‌گفتند ظاهرا پدرم پلیس را خبر کرده و ممکن است گیر بیفتند. آنها از ترس اینکه پلیس دستگیرشان کند تصمیم گرفتند ما را در خیابان رها کنند.

تسویه‌حساب

مأموران پلیس به‌دنبال سرنخی از آدم‌ربایان بودند تا اینکه با شناسایی شماره پلاک خودروی آنها، یکی از متهمان دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به آدم‌ربایی اعتراف کرد و گفت به‌خاطر دوست افغانش وارد این ماجرا شده است.

وی توضیح داد: دوستم برای تسویه‌حساب با یک زندانبان فراری از افغانستان به ایران آمده بود. او زمانی که در افغانستان بود توسط پلیس دستگیر و زندانی شد. در زندان، مردی به نام محمد که زندانبان بود اعتمادش را جلب کرد و دوستم همه پول‌هایی را که همراهش بود در اختیار او قرار داد که برایش نگه دارد. هزار و 700دلار به زندانبان داد تا پس از آزادی از او پس بگیرد.

اما پس از آنکه آزاد شد زندانبان حاضر به برگرداندن دلارها نشد. دوستم بارها به سراغ محمد رفت اما او ادعا کرد که اصلا پولی از او نگرفته است.

متهم ادامه داد: پس از روی کار آمدن طالبان، مرد زندانبان به همراه خانواده از افغانستان فرار کرد و به تهران آمد. دوستم وقتی متوجه این موضوع شد تصمیم گرفت به تهران سفر کند و پس از پیدا کردن محمد از او انتقام بگیرد تا به دلارهایش برسد.

متهم گفت: یکی از پسرهایی که ما گروگان گرفتیم، پسر همان زندانبان فراری افغانستانی بود. می‌خواستیم با ربودن او پول دوستم را از پدرش پس بگیریم اما پس از آدم‌ربایی در تماس با پدر گروگان به ماجرا مشکوک شدیم. به‌نظر می‌رسید که او پلیس را خبر کرده و از ترس اینکه مبادا مخفیگاهمان لو برود و دستگیر شویم، گروگان‌ها را با دست و پای بسته رها کردیم.

بعد از این اتفاق نیز قرار شد برای مدتی با هم در ارتباط نباشیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. براساس این گزارش، مرد گروگانگیر پس از اعتراف به آدم‌ربایی بازداشت شد و تحقیقات برای دستگیری متهم افغان ادامه دارد.